arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۳ - ۰۹ تير ۱۳۹۶

ماریا زاخارووا: در حال بررسی اخراج دیپلمات‌های آمریکایی از خاک روسیه هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از پاسخ متقابل این کشور به اقدامات خصمانه آمریکا خبر داد.

به گزارش انتخاب، ماریا زاخارووا در گفتگو با شبکه اول روسیه گفت: اقدامات متقابل در مقابله با بسته‌های تحریمی آمریکا بر ضد روسیه در فقط وزارت امورخارجه روسیه در حال بررسی است.

وی افزود: آمریکا از زمان باراک اوباما دسترسی دیپلمات‌های روسیه به ویلای خارج شهر نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در نیویورک و سفارت روسیه در واشنگتن را از دسامبر سال ۲۰۱۶میلادی ممنوع کرده است، همچنین ۳۵ دیپلمات روس و اعضای خانواده‌شان نیز از آمریکا اخراج شده‌اند که مسکو تاکنون پاسخی به این اقدامات نداده است.

زاخارووا تاکید کرد، دونالد ترامپ قول داده بود که راهی برای حل مشکلات در روابط با روسیه تا ۲۳ ژوئن و قبل از ملاقات معاون وزیر امور خارجه روسیه سرگئی ریابکوف با همتای آمریکای اش توماس شنون در سن پترزبورگ بیاندیشد که این چنین نشد و لذا ملاقات لغو شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ادامه داد: مسکو بارها خواستار پاسخ درست و شفاف واشنگتن شده است اما آنها بدون هیچ اقدامی بسته جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه را در کنگره بررسی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد، روسیه در حال بررسی اخراج دیپلمات‌های آمریکایی از خاک روسیه و ممنوعیت سفر دیپلمات‌های آمریکایی به ویلاهای آنها در روسیه است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان