arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۹ - ۱۰ تير ۱۳۹۶

هشدار آمریکا درباره حملات سایبری به بخش‌های هسته‌ای و انرژی‌

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت آمریکا به شرکت‌های صنعتی درباره فعالیت‌های هکری گسترده هشدار داده است که بخش‌های انرژی و هسته‌ای را هدف گرفته است؛ هشداری که بر آسیب‌پذیر بودن صنعت برق آمریکا و نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور در مقابل حملات سایبری اشاره دارد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، طبق گزارش مشترک وزارت امنیت داخلی آمریکا و اف‌بی‌آی، دست‌کم از ماه مه هکرها با استفاده از ایمیل برای دسترسی به شبکه‌های اهدافشان تلاش کرده‌اند.
 
این گزارش برای شرکت‌های صنعتی آماده شده و به دست خبرگزاری رویترز رسیده است. در این گزارش همزمان با افشای حملات، درباره موفقیت برخی هکرها در رسیدن به اهداف مورد نظرشان هشدار داده شده اما مورد مشخصی ذکر نشده است.
 
در گزارش مذکور آمده است: به لحاظ استراتژیک، عوامل سایبری بخش انرژی را با اهداف مختلفی از جاسوسی سایبری گرفته تا اخلال در سیستم‌های انرژی در صورت وقوع یک درگیری خصمانه هدف حمله قرار می‌دهند.   
 
مقام‌های وزارت امنیت کشور و اف‌بی‌آی هنوز درباره این گزارش که ۲۸ ژوئن تهیه شده،‌ اظهارنظری نکرده‌اند. این گزارش طی یک هفته فعالیت‌های هکری گسترده منتشر شد.
 
در آخرین مورد از حملات سایبری گسترده ویروسی موسوم به "نات‌پتیا" سه‌شنبه گذشته ابتدا در اوکراین دیده شد و سپس در سراسر جهان منتشر شد. این ویروس، داده‌های کامپیوترهای هدف را رمزگذاری می‌کند و آنها را غیر قابل استفاده می‌کند و همین امر اختلال‌هایی را در بنادر، کارخانجات و شرکت‌ها ایجاد کرد.
 


نظرات بینندگان