arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۱۱ تير ۱۳۹۶

سازمان بورس و اوراق بهادار از وظایف خود در قبال سهامداران آگاه است ؟!

در پایان معاملات یکشنبه 11 تیرماه 1396 ، شاخص کل بورس 34 واحد کاهش داشت و به رقم 78765 واحد رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس اقتصادی «انتخاب» ؛ مهدی نوروزی : در پایان معاملات یکشنبه 11 تیرماه  1396 ، شاخص کل بورس 34 واحد کاهش داشت و به رقم 78765 واحد رسید.
 
در این راستا، نمادهای شپنا با 17 واحد ، رمپنا با 16 واحد ، کنور با 14 واحد ، بیشترین تاثیر مثبت و فولاد با 16 واحد ، فارس با 9 واحد ، وغدیر با 8 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند . ارزش معاملات در این بازار به رقم تقریبی 104 میلیارد تومان رسید.
 
در بازار فرابورس شاخص کل ( آیفکس ) 3 واحد کاهش یافت و به رقم 900 واحد رسید. ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر 118 میلیارد تومان رسید .
 
بیشترین ارزش معاملات امروز به ترتیب متعلق به نمادهای ، ثاژن ( سخت آژن ) با رقم تقریبی 5 میلیارد و 200 میلیون تومان فباهنر ( مس شهید باهنر ) با رقم تقریبی 4 میلیارد تومان ، وگستر ( گسترش سرمایه گذاری ایرانیان ) با رقم تقریبی 3 میلیارد و 300 میلیون تومان ، رتاپ ( تجارت الکترونیک پارسیان ) با رقم تقریبی 2 میلیارد و 600 میلیون تومان ، کماسه ( تامین ماسه ریخته گری )  بارقم تقریبی 2 میلیارد و 500 میلیون تومان  ، فولاد ( فولاد مبارکه اصفهان ) با رقم تقریبی 2 میلیارد و 400 میلیون تومان است .
 
در بازار چه خبر بود ؟
بازار سرمایه در حالی امروز معاملات خود را آغاز کرد که هنوز در شوک اتفاقات روز گذشته که در تالار حافظ رخ داد به سر می برد .
 
در بازار سرمایه ، سازمان بورس و اوراق بهادار که از یک سو وظیفه قانون گذاری در بازار سرمایه را انجام می دهد و از سوی دیگر بر حسن انجام معاملات نظارت می کند ،  در خصوص اتفاقات روز گذشته که در تالار حافظ رخ داد چه پاسخ قابل قبولی از سوی این سازمان وجود دارد ؟
 
افرادی که در سازمان بورس وظایف مدیریتی را در این نهاد انجام می دهند ، آیا از مشکلات سهامداران متضرر کنتورسازی آگاه نبودند ؟! که تازه بعد از تجمع سهامداران متضرر این شرکت به دنبال راه حل می گردند ؟!  
 
آیا سازمان بورس از این موضوع آگاه نیست که از جمله وظایف این نهاد این است که از حقوق سهامداران حقیقی و خرد حمایت کند؟!
 
اگر سازمان مزبور از این موضوع آگاه است چرا سرمایه سهامداران متضرر شرکت کنتورسازی مورد سو استفاده  افراد سودجو قرار گرفت ؟!
 
در پایان معاملات امروز ، نمادهای وملی ، شیراز ، کنور ، بفجر ، کاذر ، ولصنم  ، دبالک ، حکمت ، شپاس به تابلوی معاملات بازگشتند و در مقابل نمادهای معاملاتی فروس ، شلعاب ، پلوله ، وآرین جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه ، غپاکح با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی، شسپا ، وپترو با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هرسهم  متوقف شدند .
نظرات بینندگان