arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۸۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۴ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۰

"سونامي سرطان در كشور به‌ راه افتاده است"

رئيس شبكه بهداشت و درمان آمل با تاكيد بر اينكه بر اساس اعلام انستيتو پاستور ايران، سونامي سرطان در كشور راه افتاده، گفت: بايد عوامل محيطي و ژنتيكي اين روند بررسي شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: رئيس شبكه بهداشت و درمان آمل با تاكيد بر اينكه بر اساس اعلام انستيتو پاستور ايران، سونامي سرطان در كشور راه افتاده، گفت: بايد عوامل محيطي و ژنتيكي اين روند بررسي شود.

حمزه قاسمي صبح امروز در شوراي سلامت شهرستان آمل با اشاره به عوامل شايع مرگ‌ومير در كشور گفت: در گذشته بيماري‌هاي قلبي و عروق با 45 درصد سهم عمده‌اي در مرگ‌ومير مردم داشت.

وي با بيان اينكه حوادث و سرطان در جايگاه‌هاي بعدي علل شايع مرگ‌ومير را داشتند، بيان داشت: هم‌اكنون سرطان به جايگاه دوم علل مرگ‌ومير ارتقا يافته است.

رئيس شبكه بهداشت و درمان آمل با اشاره به اينكه در سه ماهه نخست امسال 150مورد جديد از ابتلا به سرطان در شهرستان آمل گزارش شده، يادآور شد: سرطان پروستات در صدر سرطان‌هاي شايع آمل قرار دارد.

اين مسئول با اعلام اينكه اين آمار جاي تامل دارد، ابراز داشت: بايد علل و دلايل شيوع اين بيماري‌ها بررسي شود.

رئيس شبكه بهداشت آمل با تاكيد بر اينكه براساس اعلام انستيتوپاستور ايران سونامي سرطان در كشور راه افتاده، افزود: بايد عوامل محيطي و ژنتيكي اين روند بررسي شود.

وي با اشاره به اينكه سموم كشاورزي يكي از عوامل سرطان‌زار در كشور است، تصريح كرد: بايد نظارت دقيقي در اين زمينه در شهرستان صورت گيرد.

قاسمي با تاكيد بر اينكه بايد ارزيابي كنيم چه ميزان از محصولات توليدي بخش كشاورزي تحت‌تاثير سموم قرار دارد، متذكر شد: كارخانه‌هاي توليد موادغذايي نيز بايد نسبت به سلامت مردم در استفاده از مواد افزودني توجه ويژه داشته باشند.

اين مسئول با اشاره به مضرات تلفن همراه در ميان جوانان اذعان داشت: امروز اعلام مي‌شود كه بيش از 40 ميليون ايراني از تلفن‌ همراه استفاده مي‌كنند و ممكن است تشعشات اين وسيله نيز در افزايش سرطان‌ها موثر باشد.
نظرات بینندگان