arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۹ - ۱۲ تير ۱۳۹۶

تیلرسون: اولویت دولت آمریکا شکست داعش است نه سرنوشت بشار اسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه آمریکا در نشستی خصوصی به دبیرکل سازمان ملل گفته که اولویت واشنگتن شکست داعش است و موضوع سرنوشت رئیس‌جمهور سوریه به دولت روسیه مربوط است و نه آمریکا.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، یک رسانه آمریکایی به نقل از سه منبع دیپلماتیک خبر داده که وزیر خارجه این کشور در صحبت با دبیرکل سازمان ملل، اولویت دولت ترامپ را شکست داعش خوانده و نه سرنوشت بشار اسد.

فارین پالیسی به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد: وزیر خارجه آمریکا در جریان نشست خصوصی هفته گذشته در وزارت خارجه آمریکا به دبیرکل سازمان ملل گفت که اکنون دیگر سرنوشت بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه به دولت روسیه مربوط است.

طبق این گزارش، رکس تیلرسون به آنتونیو گوترش تاکید کرده که اولویت دولت ترامپ، محدود به شکست دادن داعش است.

فارین پالیسی از یک مقام وزارت خارجه آمریکا، صحت و سقم این خبر را جویا شده اما او از دادن نظر در این باره خودداری کرده و به جای آن تصریح کرده که آمریکا «به فرایند صلح ژنو(درباره بحران سوریه) متعهد است».

این مقام که البته نخواست نامش فاش شود، ادامه داد که واشنگتن از «فرایند سیاسی که بتواند موضوع آینده سوریه را حل کند، حمایت می‌کند. از نظر ما در نهایت این فرایند به راه حلی درباره وضعیت (بشار) اسد منجر خواهد شد».

این مقام آمریکایی افزود: «مردم سوریه باید آینده سیاسی خودشان را از راه یک فرایند سیاسی تعیین کنند».

فارین پالیسی اما در ادامه گزارشش باز هم به اظهارات وزیر خارجه آمریکا در دیدار با دبیرکل سازمان ملل پرداخته است.

طبق گفته یک منبع دیپلماتیک، تیلرسون به گوترش گفت که «اینکه چه برای (بشار) اسد اتفاق می‌افتد موضوعی مربوط به روسیه است و نه مربوط به دولت آمریکا. دولت آمریکا به تهدید تروریستی پاسخ خواهد داد خواه اسد برود یا بماند».
نظرات بینندگان