arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۱۳ تير ۱۳۹۶

با ادعای بمباران مناطقی از کردستان عراق؛ اقلیم کردستان سرکنسول ایران را فراخواند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت اقلیم کردستان عراق با ادعای بمباران شدن برخی مناطق اقلیم کردستان توسط ایران، سر کنسول ایران در آنجا را فرا خواند.

به گزارش انتخاب، به نقل از شبکه رووداو، دولت اقلیم کردستان در بیانیه‌ای مدعی شد: در حالی که ما به اصول حسن همجواری و عدم دخالت در امور دیگران پایبند هستیم و در مشکلاتی که میان جمهوری اسلامی ایران و مخالفانش به وجود آمده است، طرف هیچ‌کدام را نگرفتیم، نمی‌خواهیم که شهروندان‌مان در مناطق مرزی و ساکنان روستاهای مرزی مورد هدف قرار گیرند یا قربانی بمباران‌های جمهوری اسلامی ایران باشند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دولت اقلیم کردستان عراق این بمباران را محکوم می‌کند و از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد که حمله به شهروندان و سرزمین اقلیم کردستان را متوقف کند.

در پایان این بیانیه آمده است: دولت اقلیم کردستان عراق، سرکنسول ایران در این اقلیم را فراخواند و پیامی به وی داد تا آن را به تهران برساند.

بر اساس این گزارش شبکه رووداو مدعی شد: جمهوری اسلامی ایران برخی از مناطق از جمله هضاب و منطقه کوهستانی هلکورد را مورد هدف قرار داده است.

در سال‌های اخیر که داعش و گروه‌های تروریستی دیگر در سوریه و عراق دست به کشتار مردم بی گناه زده‌اند مرزهای ایران و عراق از این مساله متاثر شده و برخی از این گروه‌های با هدف دست‌درازی به مرزهای ایران اقداماتی را انجام داده‌اند که با واکنش جدی و شدید و به موقع ایران رو به رو شده است.

جمهوری اسلامی ایران همواره بر حفاظت از مرزهای کشور و حفظ ارامش در این مناطق در تعامل و همکاری با کشورهای همسایه تاکید داشته است اما هر گونه تحرک مشکوک در این مناطق را با دقت رصد کرده و در مقابل اقدام احتمالی واکنش داشته است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان