arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۹۶۴
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۲ - ۱۳ تير ۱۳۹۶

100 کشته و مجروح نتیجه درگیری ارتش ترکیه و نیروهای پ.ک.ک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
درگیری ارتش ترکیه و نیروهای حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) طی یک هفته اخیر بیش از یکصد کشته و مجروح در پی داشته است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، مرور خبرهای چند روز اخیر نشان می دهد که بین نیروهای مسلح ترکیه و عوامل گروه پ.ک.ک درگیری شدیدی در مناطق شرقی و جنوب شرقی ترکیه در جریان است.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که در پی انفجار نارنجک دست ساز در منطقه چالدران استان وان در شرق ترکیه 2 سرباز این کشور زخمی شده اند که یکی از آنها به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

همچنین وزارت کشور ترکیه از کشته و دستگیر شدن 70 نفر از اعضای گروه پ.ک.ک در جریان عملیات‌‌ های هفته گذشته در مناطق جنوب شرقی این کشور خبر داد و اعلام کرد که در استان حکاری یک سرباز ارتش ترکیه در درگیری با نیروهای پ.ک.ک در منطقه چوکورجا جان خود را از دست داده است.

بنا به گزارش آناتولی پنج عضو پ.ک.ک در نتیجه عملیات هوایی ارتش ترکیه در ماردین کشته شدند و گروه تروریستی پ.ک.ک به دنبال ضربات سنگین نیروهای امنیتی در عملیات های ضد تروریستی در شرق و جنوب شرقی ترکیه، برای حفظ موجودیت خود و اعمال فشار بر مردم منطقه، ترور سیاستمداران را شروع کرد.

خبرگزاری دوغان ترکیه نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی ترکیه طی عملیاتی هوایی سه مهاجم پ.ک.ک به کارگاه احداث بزرگراه شیرناک - وان در شرق این کشور را به هلاکت رسانده اند.

بنا به گزارش این رسانه، در همین هفته معاونان مراکز حزب توسعه و عدالت در شهرهای اوز آلپ و لیچه در عملیات جداگانه در استان وان و دیاربکر به دست عناصر مشکوک ترور شدند و مقامات ترکیه نیروهای پ.ک.ک را عامل این ترورها اعلام کردند.

بنا به گزارش این رسانه، وزیر کشور ترکیه از کشته شدن فرمانده ویژه پ.ک.ک در عملیات نیروهای مسلح این کشور خبر داد.

به گزارش شبکه خبری تی.آر.تی خبر ترکیه، چهار عضو پ.ک.ک که در حال آمادگی برای یک حمله در مناطق روستایی شهر یوکسک اوای استان حکاری بودند، در جریان یک عملیات ضد ترور از پای در آمده و کشته شدند.

به گزارش این رسانه، استانداری حکاری با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که چهار نفر منسوب به سازمان تروریستی پ.ک.ک که در تدارک حمله در منطقه کوه قندیل در ییلاق اورشه از توابع استان حکاری بودند، از سوی یک جنگنده بدون سرنشین شناسایی شده و در نتیجه حمله هوایی در منطقه توسط جنگنده اف 16 کشته شدند.

این رسانه همچنین اعلام کرد که در نتیجه حمله تروریستهای عضو سازمان تروریستی پ.ک.ک در منطقه هلال شهرستان اولودره استان شیرناک، یک مامور امنیتی کشته شده و سه مامور امنیتی مجروح در این درگیری، تحت مداوا قرار گرفته اند.

حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) که بیش از 30 سال است با دولت مرکزی ترکیه در جنگ است، حدود 2 ماه پیش علیه دولت ترکیه جنگ تمام عیار اعلام کرد.

ارتش ترکیه از زمستان گذشته عملیات وسیعی را در داخل و خارج از خاک این کشور به خصوص در مناطق کوهستانی برای سرکوب گروه پ.ک.ک آغاز کرده است.
نظرات بینندگان