arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۸ - ۱۳ تير ۱۳۹۶

فارن پالسی: بازگشت حمد بن جاسم به مثابه کودتای سیاسی در قطر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مجله آمریکایی در گزارشی بازگشت نخست وزیر سابق قطر به عرصه سیاسی را به مثابه کودتای سیاسی در این کشور توصیف کرد.

به گزارش انتخاب، مجله آمریکایی فارن پالسی در گزارشی نوشت که بازگشت حمد بن جاسم نخست وزیر سابق قطر به عرصه به مثابه یک کودتای سیاسی در این کشور به شمار می آید.

در ادامه این گزارش آمده است که این اقدام هم‌چنین شکست تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و موزه المسند مادر وی را در خصوص اداره کردن بحران به وجود آمده میان این کشور و چند کشور عربی نشان می دهد چرا که در حال حاضر حمد بن خلیفه امیر سابق کشور و حمد بن جاسم این بحران را اداره می کنند.

در این گزارش که با عنوان دسیسه های کاخ در قلب بحران قطر به قلم سایمون اندرسون منتشر شده آمده است: بازگشت نخست وزیر سابق به عرصه سیاسی نخستین تبلور این کودتای سیاسی به شمار می آید. دور ماندن وی از مسائل حساسی که پیش از این در جریان آنها بود جزو شروطی به شمار می آید که به دنبال حکومت تمیم بر امور کشور تحمیل شد نخست وزیر سابق قطر بازگشت خود به عرصه رسانه ای و ماهواره های امریکایی در دوره اخیر را به مثابه اذعان صاحب نظران و مقامات قطر به ویژه موزه المسند به این مساله می داند که جایگزینی برای وی وجود ندارد و کنار گذاشتن او کار نادرستی بود.

در این گزارش از شرایط وخیم جسمی امیر سابق قطر و مشکلات کلیوی وی صحبت شده و در عین حال تاکید شده که او با وجود کناره گیری از قدرت هم چنان حاکم اصلی این کشور است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان