arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۱۴ تير ۱۳۹۶

العبادی: در شکست طرح‌های داعش موفق بودیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست‌وزیر عراق تأکید کرد جنگ آزادی موصل ثابت کرد که ساکنان این شهر طرفدار تروریسم نیستند.

به گزارش انتخاب، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در گفتگو با رسانه‌ها گفت: جنگ آزادی موصل ثابت کرد که ساکنان این شهر با افراد مسلح مخالفند. نیروهای ما امروز به پیشروی خود تا آخرین مقر داعش ادامه دادند.  ما دستور بازسازی مناطق آزاد شده از چنگ داعش را داده‌ایم. ما در شکست طرح‌های داعش موفق بودیم.

وی گفت: طی روزهای آتی هیئتی از اقلیم کردستان عراق به بغداد سفر کرده و درباره مسائل آب، گذرگاه‌های مرزی و مشکلات موجود صحبت خواهد کرد.

العبادی درباره وجود پیش شرط هایی از سوی دولت درباره این هیئت گفت: ما هیچ گونه پیش شرطی نداریم اما تنها چیزی که از آن‌ها می‌خواهیم این است که در برخوردشان شفاف باشند و تمامی مسائل درباره صادرات نفت و گذرگاه‌های مرزی را به طور واضح توضیح دهند.

وی درباره حشد شعبی نیز گفت: تمامی اخباری که مربوط به انحلال حشد شعبی است تنها دروغ‌پردازی و فعالیت اطلاعاتی بین المللی است.

العبادی تأکید کرد: تمامی تصمیمات میدانی صرفا داخلی است و ما حفاظت از جان غیرنظامیان را در رأس قرار داده‌ایم.

وی نسبت به تلاش‌ها برای ایجاد دودستگی در روزهای پیروزی علیه داعش هشدار داد و از جامعه جهانی خواست در بازسازی آسیب‌های وارده به عراق شرکت داشته باشند.

العبادی گفت: طی مرحله آتی نشستی با بانک جهانی و صندوق بین المللی پول برای حمایت از عراق خواهیم داشت. ما مخالفت خود را با هرگونه کنفرانس سیاسی که در خارج با نظارت سازمان اطلاعات خارجی برگزار شود، اعلام کرده‌ایم. هر فردی که حکم بازداشتش صادر شده باشد به محض ورود به عراق حکمش اجرا می‌شود و این موضوع سیاسی نیست.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان