arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۳۱۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۵ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۰

رشد بهاییت و مسیحیت در شرق كشور

برخی نهادها خبر از رشد سریع بهاییت در كرمان و مسیحیت در كلیساهای خانگی مشهد می دهند. نهادهای فرهنگی، مذهبی و امنیتی به این اخبار هنوز واكنش قابل اعتنایی نشان نداده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبر نوشت: برخی نهادها خبر از رشد سریع بهاییت در كرمان و مسیحیت در كلیساهای خانگی مشهد می دهند. نهادهای فرهنگی، مذهبی و امنیتی به این اخبار هنوز واكنش قابل اعتنایی نشان نداده اند.

بهاییت در استانهای شرق كشور، به سرعت در حال گسترش بین مردم به خصوص روستائیان است. اخباری نیز درباره گسترش مسیحیت در استان خراسان رضوی منتشر شده،

با این حال، نهادهای فرهنگی و مذهبی، چندان نتوانسته اند در مقابل رشد این گرایشات، كار تاثیرگذاری انجام دهند. شبكه های ماهواره ای نیز با ترتیب دادن برنامه های مناظره بین مسلمانان و بهائیان، سعی دارند چنین وانمود كنند كه فرقه هایی مانند بهائیت در مقابل اسلام سخنی برای گفتن دارند.

گفته می شود این رسانه‌ها با هزینه‌های گزافی راه‌اندازی و اداره می‌شوند می‌توان به شبكه‌های "تپش" و "محبت تی‌ وی"، "نجات"، "امید ایران"، "پارس تی ‌وی" و ... اشاره كرد. برخی از این رسانه‌ها نظیر "پارس تی‌‌وی" بنابر دلایلی مانند جذب كمك مالی از سوی اسپانسرهای مسیحی یك سو و كاستن از تعداد مسلمانان ایران از سوی دیگر، دست به تبلیغات مسیحیت می‌زنند.

با وجود گسترش این قبیل مسایل در استانهای شرقی كشور، برخی از نهادهای مذهبی نیز سعی دارند با فرستادن هیاتهای تبلیغی، جلوی رشد بهاییت و مسیحیت را در روستاها بگیرند.

یك فرمانده گردان بسیج دانشجویی با ابراز نگرانی از رشد این گروه‌ها در روستاها می گوید: "با توجه به‌ شناسایی‌های انجام شده توسط گروه جهادی خواهران بسیجی دانشجو شهرستان كرمان، رشد فرهنگ‌های كاذب به ویژه ‌بهائیت در روستاهای اطراف كرمان نگران‌كننده است."

آمنه بالندگی با اظهار تاسف از رشد بهاییت در جنوب شرق كشور می افزاید: " فعا‌لیت‌های‌ جهادی با راه‌اندازی كلاس‌های خیاطی‌، قرآن كریم‌، احكام و اخلاق‌، زبان انگلیسی ویژه كودكان و بزرگسالان‌، نقاشی كودكان‌، مروارید‌كاری و ترمه‌دوزی در روستاهای شهر كرمان برای افراد علاقمند انجام می شود و این فعالیتها در راستای مقابله با افزایش بهائیت در روستاهای اطراف شهر كرمان است."

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
1
مرد حسابی تپش اصلا مربوط به مسیحیت نداشت....و خیلی وقته که قطعه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
0
مسئولین مبارکههههههههههههههه؟ اگر تونستید ریشه یابی کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
0
و ما خوابیم و او بیدار !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
0
آقای انتخاب این خبر واقعا مال زمان حال هست یا دارین یه مطلب تاریخی رو میگین رشد بهاییت در میان روستائیان / چند تا کانال ماهواره ای نام بردین تعداد کانالهایی که ایران تاسیس کرده از رقم بیست هم گمانم گذشته باشه . چرا اثر نداره به نظر من برای جلوگیری از رشد فرق ظاله باید روحانیت سطح بالا دست به کار بشوند/ اگه توی روستا فرقه ای رشد کرد به نظرم کار خیلی سخت میشه و جلوگیری صد برابر از شهر سختره
نظرات بینندگان