arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۹ - ۱۴ تير ۱۳۹۶

وزیر صهیونیست: اسرائیل باید برای دوران بعد از «عباس» آماده شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد اسرائیل باید برای دوران پس از «محمود عباس» در ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین آماده شود.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، «زعیو الکین» وزیر محیط زیست رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه اعلام کرد اسرائیل باید برای دوران پس از به پایان رسیدن «محمود عباس» در تشکیلات خودگردان فلسطین آماده شود.

الکین در مصاحبه با وبگاه «عروتص شوع» مدعی شد: «من به مدت یک سال است که می‌گویم تشکیلات خودگردان بعد از رفتن محمود عباس دوام نمی‌آورد زیرا او هر نوع فرهنگ و فرآیند سیاسی در تشکیلات را سرکوب کرده است. هیچ پارلمان فعال و توانایی سازمان‌دهی انتخابات در آینده وجود ندارد.»

وی با بیان اینکه در انتخابات بعدی تشکیلات خودگردان در برابر جنبش مقاومت اسلامی «حماس» شکست خواهد خورد، افزود: «آنها انتخابات شهرداری‌ها را فقط کرانه باختری و بدون حماس برگزار کردند زیرا می‌دانستند به آنها می‌بازند. آنها هیچ مکانیزم اداری ندارند، چه از طریق انتخابات چه از طریق پارلمان.»

این وزیر صهیونیست مدعی شد نامزدهای زیادی که برای ریاست بر تشکیلات خودگردان وجود دارند، بر سر قدرت با یکدیگر خواهند جنگید.

الکین تاکید کرد: «قرارداد اوسلو برای اسرائیل فاجعه‌بار بود و من فکر می‌کنم اکنون وضعیت مطلوبی وجود دارد زیرا فلسطینیان به دلیل درگیری‌های داخلی، متوقف خواهند شد.»

وی چالش‌های بعد از عباس را که خواستار آمادگی اسرائیل برای آنهاست اینگونه توضیح داد: «چالش امنیتی، افراد زیادی در کرانه باختری سلاح دارند که در آن زمان مطمئنا به فکر حملات خیابانی خواهند افتاد. چالش مدنی، باید برای فرو ریختن بدنه مرکزی دولتی در کرانه باختری آماده شد. ذهن جامعه بین‌الملل را هم باید درباره راهکار دو دولتی و اینکه تشکیلات دائمی بود را تغییر دهیم.»

نظرات بینندگان