arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۳۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۰

خودروسازان مجوزی برای افزایش قیمت ندارند

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تکذیب اعطای هرگونه مجوز مبنی بر افزایش مجدد قیمت انواع خودرو های داخلی، از برخورد شدید این سازمان با هرگونه افزایش قیمت احتمالی واحدهای تولیدی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تکذیب اعطای هرگونه مجوز مبنی بر افزایش مجدد قیمت انواع خودرو های داخلی، از برخورد شدید این سازمان با هرگونه افزایش قیمت احتمالی واحدهای تولیدی خبر داد.

به گزارش "انتخاب" به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی بازرگانی ایران (شابا)، آقای محمدحسن نکویی‎مهر گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران افزایش قیمت خودرو منوط به دریافت مجوز از کمیته خودرو و هماهنگی با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان است.

وی گفت : هیچ مجوز جدیدی از سوی این کمیته برای تغییر قیمت خودرو صادر نشده است و تمامی تغییرات براساس مصوبه ابتدای تیر امسال خواهد بود.

نکویی مهر از برخورد شدید این سازمان با هرگونه افزایش قیمت احتمالی واحدهای خودروسازی خبر داد و تصریح کرد: هیچگونه اسنادی برای بررسی منطقی بودن تغییر قیمت‌ خودرو به سازمان حمایت ارسال نشده است.

وی تاکید کرد : در صورتی که اصلاح قیمت از سوی واحد های تولیدی و خودروسازها درخواست شود تنها در صورت تکمیل بنیادهای کارشناسی‎شده، این موضوع معنا خواهد داشت.

نکویی‎مهر گفت: تا زمانی که مصوبه جدیدی از طرف دولت صادر نشود ، تولیدکنندگان خودرو هیچ اختیاری مبنی بر تعیین قیمت محصولات خود نخواهند داشت.

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به این پرسش که آیا مجوز جدیدی برای تغییر قیمت برخی از محصولات صادر نشده است، گفت: با توجه به مذاکراتی که با واحدهای تولیدی صورت گرفته مقرر شده است بررسی در خواست‎های رسیده مبنی بر افزایش قیمت‌ها بعد از ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار گیرد.

نکویی‎مهر ، وضع بازار را مناسب ارزیابی کرد و گفت : فضای بسیار مناسبی در روند عرضه و تقاضا مشاهده می‌شود و نمایشگاه طرح ضیافت، فروش‌های فوق‌العاده و اجرای طرح‌های نظارتی ویژه در ایجاد آرامش نقش به سزایی داشته است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رستاخیز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
0
تمام سخنان جنابعالی سخنان بی پایه و اساس هست به این دلیل که تولید کننده شما رو به عنوان "مدیرعامل سازمان حمایت از تولیدکننده" میدونن و مردم باز هم به عنوان "مدیرعامل سازمان حمایت از تولید کننده" ، بنابراین هر قیمتی از سوی تولید کننده با رضایت شما انجام شده و فقط برای مصرف کننده حرفهای امیدوار کننده میزنید این یعنی معصیتی که با مصلحت ماست مالی شده .
خودرو خر ایرانی!
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
0
وای بازم برخورد شدید! آخ آخ چقدرم این خودروسازها حساب بردند! عمراً! همین فردا هم بخواند گرون میکنند هیچکی هم نمیتونه حرف بزنه. اینقدر ماشا.. رانت دارند که خودروی تولیدی رو تو عراق به نصف قیمت ایران بفروشند و باز هم بگند ما داریم در کشورمان ضرر میکنیم و حرفشون هم خریدار داشته باشه! این از عجایب قرن 21 نیست؟ با تعرفه 100% خودروی وارداتی باز هم ضرر میکنند. البته تو عراق ضرر نمیکنند چون اونجا اگه به قیمت بدند کسی نمیخره چون بازار انحصاری تیست. اما اینجا: همینه که هست. میخوای بخر نمیخوای نخر! تازه قیمت هم دست خودمه و عمو! خواستم گرون میکنم فردا باید بیشترم پول بدی.
نظرات بینندگان