arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۶ - ۱۸ تير ۱۳۹۶

نقص فنی موتور ایرباس تهران-آمستردام هما/ چرخ‌ها هنگام بازگشت به فرودگاه آتش گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خلبان پرواز تهران-آمستردام ایران‌ایر پیش از ظهر امروز پس از برخاستن از باند فرودگاه امام، متوجه هشدار حریق موتور شماره دو این هواپیما شد و به فرودگاه امام بازگشت، حین فرود نیز چرخ‌های این هواپیما دچار حریق شد که بلافاصله مهار شد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، پیش از ظهر امروز هواپیمای ‌ایرباس A300-600 ایران‌ایر با رجیستر EP-IBA ‌بر اثر فعال شدن هشدار سیستم حریق موتور‌ شماره دو، پس از بلند شدن‌ به فرودگاه امام خمینی (ره) بازگشت.

پرواز شماره 725 هما‌ قرار بود مسافران را از تهران به آمستردام منتقل کند.

طبق گفته کارشناسان هواپیمای ایرباس‌ به دلیل هشدار حریق FIRE FAULT موتور شماره دو به فرودگاه امام خمینی (ره) بازگشت‌؛ در این هواپیما هنگام فرود به دلیل Overweight بودن و شرایط خاص و در اثر فشار وارده به لاستیک‌ها، پنج عدد از تایرهای هواپیما Deflate شدند و مسافران و خدمه در سلامت کامل از هواپیما تخلیه شدند.

ظاهراً ‌آتش گرفتن چرخ‌ها‌‌ بعد از لندینگ هم اطفا شده است.

‌مدیر‌کل روابط عمومی ایران‌ایر در این باره به خبرنگار فارس گفت: پس از وقوع این هشدار از سوی سیستم‌های هواپیما، با تشخیص خلبان‌، هواپیما دقایقی پس از پرواز‌، به فرودگاه امام خمینی (ره) بازگشت.

شاهرخ نوش‌آبادی با تأکید بر اینکه از نظر ایمنی ‌مشکلی‌ برای مسافران این پرواز رخ نداده است، ‌افزود: ‌مسافران این پرواز از هواپیما پیاده شده و به سالن ترانزیت رفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای از سرگیری پرواز در دستور کار هما قرار گرفته است، اضافه کرد: متخصصان مهندسی و تعمیرات در حال بررسی اشکالات پیش آمده و رفع آن هستند و در صورت عدم رفع مشکل، احتمالاً هواپیمای جایگزین اختصاص می‌یابد
نظرات بینندگان