arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۳ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۰

قیمت مسکن در اصفهان و تهران برابر است ؟

قیمت مسکن در نقاط مختلف اصفهان بر اساس نزدیکی به رودخانه زاینده رود و همچنین با معیارهایی همچون قرار گرفتن در جهت‌های مختلف رودخانه تعیین می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قیمت مسکن در نقاط مختلف اصفهان بر اساس نزدیکی به رودخانه زاینده رود و همچنین با معیارهایی همچون قرار گرفتن در جهت‌های مختلف رودخانه تعیین می‌شود.

علاوه بر موقعیت رودخانه زاینده رود، زمین‌ها و آپارتمان‌های جنوب اصفهان در مقایسه با شمال شهر از قیمت بسیار بالاتری برخوردار است و در محله‌هایی که متقاضیان قدرت خرید مسکن را دارند با افزایش قیمتی بیشتری روبه‌رو شده که همین امر قدرت خرید مردم را بیش از گذشته کاهش داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، قیمت مسکن در سال جاری در مقایسه با سال گذشته که جهش زیادی داشت، آنچنان تغییری نکرده و فقط یک نوسان جزئی آن هم در برخی از مناطق از شهر اصفهان صورت گرفته است. اما از طرف دیگر نمودار اجاره بهای واحدهای مسکونی در اصفهان بیانگر این مساله است که نرخ اجاره مسکن در این شهر در حال افزایش است. 

برای مثال یک آپارتمان 135 متری در آپادانا که یکی از نقاط مرغوب اصفهان به شمار می‌رود با تمام امکانات، هر متر مربع آن نزدیک به2 میلیون و 200 هزار تا 2 میلیون‌و 350 هزار تومان به فروش می رسد. همچنین قیمت هر متر از املاک و زمین‌های ویلایی که بیشتر آنها کلنگی به شمار می‌روند در همین نقطه از حداقل 2 میلیون و 300 هزار تومان تا دو میلیون و 800 هزار تومان است.

همچنین برای خرید آپارتمانی در یکی از نقاط بالای شهر اصفهان باید برای هر متر مربع مبلغی بین 4 میلیون و 200 هزار تا 4میلیون و 600 هزار تومان پرداخت کرد و زمین‌هایی که داخل کوچه هستند نیز از2 میلیون و 800 هزار تا 3 میلیون و 100 هزار تومان قیمت دارد. قیمت هر متر از آپارتمان در این منطقه نیز نزدیک به 2 میلیون و 400 هزار تا 2 میلیون 650 هزار تومان است.از سوی دیگر در حوالی میدان قدس که در شمال اصفهان قرار دارد، قیمت هر متر مربع آپارتمان حدود 800 هزار تومان است و همچنین قیمت متری زمین در این محله در داخل کوچه‌ها از 600 هزار تا 650 هزار تومان شروع و قیمت زمین در نزدیکی خیابان به حداقل 900 هزار تومان می‌رسد.

اجاره‌بها در اصفهان

به گزارش خبرگزاری مهر، یک آپارتمان ویلایی دو خوابه نوساز در خیابان آپادانای اصفهان ماهانه با600 هزار تومان و2 میلیون تومان رهن قابل اجاره است. از طرف دیگر هزینه اجاره آپارتمان‌های سه خوابه در خیابان آپادانا نزدیک به 6 میلیون تومان رهن کامل است. در خیابان بزرگمهر اجاره آپارتمانی سه خوابه نزدیک به 550 هزار تومان اجاره ماهانه و پنج میلیون تومان ودیعه است.

اجاره بهای آپارتمانی ‌دو خوابه در خیابان بزرگمهر نیز نزدیک به 5 میلیون تومان ودیعه و 400 هزار تومان اجاره ماهانه است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
1
والا ما که در طرشت داریم 40 میلیون با صد اجاره میدهیم ... !! لطفا به وزیر محترم مسکن بگویید ....... !
هیچی نگویید. خودش میدونه ! فقط خودشو به کوچه علی چپ زده است
نظرات بینندگان