arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۳ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۰

كشف بمب جديد يك و نيم‌ تني در ويلاي قاتل نروژي

تلويزيون دولتي نروژ امروز از كشف يك بمب‌ يك و نيم تني ساخته شده توسط قاتل نروژي در ويلاي اجاره‌اي وي خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 تلويزيون دولتي نروژ امروز از كشف يك بمب‌ يك و نيم تني ساخته شده توسط قاتل نروژي در ويلاي اجاره‌اي وي خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، تلويزيون "NRK " نروژ امروز به نقل از پليس اين كشور اعلام كرد: « "آندرس برينگ برويك " عامل حملات22 ژوئيه نروژ بمب ديگري قوي‌تر و بزرگ‌تر از بمب بكار رفته در حمله مركز اسلو ساخته است كه البته اين بمب هنوز كاملا آماده نيست.» 

اين تلويزيون به نقل از منتبع نظامي نروژ افزود: «بمب مذكور در ويلاي اجاره‌اي برويك واقع در 140 كيلومتري شمال اسلو كشف شد و وزني در حدود يك تا 1.5 تن دارد.» 

پليس نروژ بدون ارائه اطلاعات و توضيحات بيشتر درباره مقدار مواد منفجره بكار رفته در اين بمب اعلام كرد كه بر خلاف ادعاي تلويزيون دولتي نروژ اين بمب هنوز كاملا آماده نبوده است. 

سخنگوي پليس نروژ در اظهاراتي در اين باره اعلام كرد: «مقدار زيادي كود در ساخت بمب كشف شده در ويلاي برويك به كار رفته است اما اين كود تنها بخشي از ماده مورد نياز براي بمب است و بمب هنوز فاقد مواد و اجزاي ديگر براي قابل انفجار بودن است.» 

بر اساس اين گزارش، بمب جاسازي شده در حملات 22 ژوئيه كه مقابل ساختمان نخست‌وزيري نروژ منفجر شد، حدود 950 كيلوگرم وزن داشته است كه منجر به كشته شدن 8 نفر شد. 

پليس نروژ در روز 27 ژوئيه گذشته اعلام كرد كه مقداري مواد منفجره را در انبار ويلاي برويك كشف كرده است اما اطلاعاتي درباره ميزان اين مواد منفجره ارائه نكرد. 

طبق اين گزارش، برويك كه از مدت‌ها پيش براي حملات خود برنامه‌ريزي كرده بود، اين ويلا را در ظاهر براي كشاورزي اجاره كرده بود اما در واقع هدف وي از اين كار خريد كود شيميايي بدون برانگيختن شك و ظن ديگران بوده است. 

آندرس برينگ برويك روز جمعه (31تير / 22 ژوئيه) با انفجار در اسلو و تيراندازي به جوانان در جزيره اوتويا 76 تن را كشت و ده‌ها تن ديگر را مجروح كرد. 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
0
0
1.5 تن ؟ چطور میخواسته جابجاش کنه؟!
نظرات بینندگان