arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۷۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۰

مدیر عامل هما: كدام شركت هواپيمايي بين‌المللي در پروازها خاويار مي‌دهد؟

مدير عامل شركت‌ هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران با بيان اين‌كه اگر خصوصي سازي درست انجام شود براي هما خوب است، تصريح كرد: به رغم اين‌كه مشكل تامين سوخت داريم و در بين راه براي سوخت‌گيري فرود مي‌آييم و طول مسير زياد مي‌شود، اما استقبال خوب بوده و همان طور كه بارها گفته‌ام، اين نشان از شعور و فهم و درك مردم دارد كه به نوعي با اين موضوع مقابله و از شركت هواپيمايي كشور حمايت مي‌كنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدير عامل شركت‌ هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران با بيان اين‌كه اگر خصوصي سازي درست انجام شود براي هما خوب است، تصريح كرد: به رغم اين‌كه مشكل تامين سوخت داريم و در بين راه براي سوخت‌گيري فرود مي‌آييم و طول مسير زياد مي‌شود، اما استقبال خوب بوده و همان طور كه بارها گفته‌ام، اين نشان از شعور و فهم و درك مردم دارد كه به نوعي با اين موضوع مقابله و از شركت هواپيمايي كشور حمايت مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، فرهاد پرورش با اشاره به اين‌كه در حوزه پژوهش امكان همكاري با دانشگاه وجود دارد، اظهار كرد: به عنوان مثال پروژه‌ي كاهش مصرف سوخت هواپيما كار پژوهشي است كه در دنيا نيز در حال انجام است و توسط هما نيز آغاز شده است.

وي با تاكيد بر اين‌كه هدف ساخت يك قطعه‌ و نصب آن روي هواپيما نيست، تصريح كرد: سامانه‌ي ايمني به‌نام اس.ام.اس كه در اروپا و شركت‌هاي هواپيمايي خارجي حدود پنج سال است فعال شده است. اين كاري نيست كه هما، سازمان هواپيمايي كشوري و شركت فرودگاه‌ها به تنهايي بتوانند انجام دهند اما اين كار با همكاري صنعت و دانشگاه امكان‌پذير است.

مديرعامل هما در ادامه درباره ايجاد خطوط پروازي جديد گفت: در سال جاري برنامه ما توسعه‌ي شبكه به عتبات بوده و تاكنون اين مسير از حدود پنج شهر برقرار شده و اين روند تا آخر سال ادامه مي‌يابد.

پرورش با بيان اين‌كه اگر در شهرهايي كه مسير ايجاد شده پتانسيل وجود داشته باشد، پرواز‌ها را افزايش مي‌دهيم، افزود:اين كار را با همكاري حج و زيارت انجام مي‌دهيم و به طوري‌كه اگر اعلام نياز كنند، قرار‌داد مي‌بنديم و كار را انجام مي‌دهيم.

وي در ادامه با اشاره به اين‌كه پروازهاي اروپايي تابستان انجام مي‌شود اما مشكلاتي داريم كه حل مي‌كنيم، اظهار كرد:اين كار با زحمت انجام مي‌شود اما پرواز‌ها ادامه دارد و خوشبختانه‌ پروازي قطع نشده و استقبال از پرواز‌ها خوب بوده است.

مدير عامل هما خاطرنشان كرد: به رغم اين‌كه مشكل تامين سوخت داريم و در بين راه براي سوخت‌گيري فرود مي‌آييم و طول مسير زياد مي‌شود، اما استقبال خوب بوده و همان طور كه بارها گفته‌ام، اين نشان از شعور و فهم و درك مردم دارد كه به نوعي با اين موضوع مقابله و از شركت هواپيمايي كشور حمايت مي‌كنند.

پرورش در ادامه با بيان اين‌كه هميشه برنامه‌ي توسعه‌ي ناوگان داريم، گفت: هر وقت فرصت پيش بيايد و اعتبار و هواپيما باشد، اين كار را انجام مي‌دهيم.

وي در ادامه درباره خصوصي‌سازي هما خاطرنشان كرد: واگذاري هما در سايت سازمان خصوصي‌سازي مطرح شده است؛ به طوري كه 50 درصد سهام هما به اضافه يك سهم مصوب و 50درصد آن 16 هزار ميلياد ريال ارزش‌گذاري شده است.

مدير عامل هما با اشاره به اين‌ كه پنج درصد هم سهام ترجيحي است كه حدود 20 ميليون سهم است، ادامه داد: حدود 200 ميليون سهم هم 50 درصد است كه فراخوان آن اعلام شده است.

وي با تاكيد بر اين‌كه چون تا نيمه‌ي شهريورماه فرصت است قيمت‌ سهام ترجيحي مشخص شده و به كاركنان اعلام كرده‌ايم،‌ اظهار كرد: شرايطي كه سازمان خصوصي‌سازي براي خريدار در نظر دارد پيش‌بيني شده و در سايت موجود است، و آن طور كه به ما اعلام شده تا پايان شهريور‌ماه هما از طريق فرابورس واگذار مي‌شود .

پرورش با ابراز اميدواري از اينكه براي هما خريدار خوب پيدا شود، در پاسخ به اين سوال كه آيا خصوصي سازي مشكلات شما را حل مي‌كند؟‌ گفت: من قبلا هم اعلام كردم اگر خصوصي‌سازي درست انجام شود، براي هما خوب است .

وي با اشاره به اين‌كه يكي از مشكلات عمده‌ي قوانين و مقرراتي است كه بر ما مترتب شده است،خاطرنشان كرد: با استفاده از قوانين تجارت بتوانيم شركت را اداره كنيم، فكر مي‌كنيم شركت به سود‌دهي برسد. همچنين معتقديم اكنون شركت چندان بازرگاني اداره نمي‌شود.

پرورش خاطرنشان كرد:اكنون تكاليفي داريم كه انجام مي‌دهيم اما در آينده اين تكاليف با روشن شدن هزينه‌ها كه كه توسط سهامداران پرداخت مي‌شود، انجام مي‌شود و در نتيجه شركت مي‌تواند خودش را بازسازي كند.

مديرعامل هما با بيان اين‌كه مراجعه به فراخوان سازمان بورس نشان مي‌دهد هما جزو شركت‌هاي بزرگ قرار دارد، تصريح كرد: از سازمان خصوصي‌سازي كه در مذاكرات تا حد زيادي به حرف‌هاي ما گوش دادند تشكر مي‌كنم.

وي با اشاره به اين‌كه ممكن است از نظر برخي خريداران قيمت بالا باشد، اما از نظر ما واقعي است، خاطرنشان كرد:بنا به قانون سهام بايد دو بار عرضه در فرابورس عرضه ‌شود و در صورتي كه متقاضي نداشته باشد، وارد مذاكره مي‌شود.

پرورش در پاسخ به اين‌كه با توجه به بي‌اعتمادي مسافران به ايران‌ اير جه برنامه‌اي براي ارتقاي خدمات داريد؟ اظهار كرد:چنين چيزي نيست؛ ميزان ضريب ظرفيت‌ پرواز‌ها خوب است و به رغم اين‌كه ماه رمضان است در برخي پروازها 100 درصد ظرفيت تكميل است كه با توجه به زمان بايد 70 تا80 درصد ظرفيت تكميل باشد.

او با تاكيد بر اين‌كه ضريب ظرفيت‌ها خوب است و نسبت به سال گذشته هم دو درصد افزايش يافته است،‌ادامه داد: بازخورد مسافران را داريم كه نشان از بي‌اعتمادي انها ندارد.

وي با اشاره به اين‌كه هزينه‌ي زيادي براي كترينگ مي‌كنيم، گفت:كدام شركت هواپيمايي بين‌المللي خارجي و داخلي در پروازها خاويار مي‌دهد؟

پرورش ادامه داد: در عرصه‌ي خدمات برخي جا‌ها مشكل ايجاد مي‌شود كه بايد كيفيت خدمات را افزايش دهيم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شیپورچی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
0
4
استقبال از پروازها خوب بوده یعنی چی ؟ مردم ما دارن بین بد و بدتر ، بد را انتخاب می کنند.اگر این چهارتا هواپیمای فکستنی نباشه که مردم باید خودشون با بالون یا کایت پرواز کنند.مردم مجبورند برای سفرهایشان با این هواپیماهای از رده خارج پرواز کنند.اگه صنعت هوانوردی ما خصوصی بشه باعث رقابت بین شرکتهای هواپیمایی میشه و کیفیت خدمات بیشتر شده و حتی امنیت پرواز هم بیشتر میشه .به امید روزی که مدیران ارشد آینده نگر باشند.....
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
0
4
خاویار؟!!! ما که هر وقت سوار شدیم پرتقال با کیک و آب میوه پاکتی بوده. لطفا بفرمایند کدوم پرواز خاویار دادند؟ احتمالا یک پرواز خاص با حضرات ویژه بوده نه؟!! ضمنا چون پروازها پر است دلیل بر کیفیت خدمات نمی شود؛ دلیل بر کمبود امکانات و پرواز است. دقت نفرمودید.
محمود
|
GERMANY
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
0
4
خاویار یا آب پرتقال؟ ما که کترینگ ایران ایر را با هواپیمایی قطر و امارات و... مقایسه نمیکنیم که! شما خیلی سرترید. هم کترینگ. هم کیفیت پروازها، هم امنیت، هم برخورد مهماندارها و هم... فقط قیمتتان چون بین المللی است با آنها یکی است تقریبا. بقیه چیزها نه شما سرترید!
نظرات بینندگان