arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۹ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۰

آمار زندانيان کشور روز به روز در حال افزايش است

رئيس کل دادگستري استان لرستان با تاکيد بر ضرورت پيشگيري از وقوع جرايم در کشور گفت: تشديد مجازات موجب کاهش جرايم نمي‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس کل دادگستري استان لرستان با تاکيد بر ضرورت پيشگيري از وقوع جرايم در کشور گفت: تشديد مجازات موجب کاهش جرايم نمي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي بدري طي سخناني در مراسم گلريزان زندانيان جرايم غير عمد استان لرستان با بيان اينکه متاسفانه آمار زندانيان موجود در زندان‌هاي کشور روز به روز در حال افزايش است، تصريح كرد: آمار زندانيان کشور در سال 58 تنها 10 هزار نفر بوده و اين در حالي است که اين ميزان امروز به بيش از 250 هزار نفر افزايش يافته است.

وي با بيان اينکه ما نبايد دست روي دست بگذاريم تا جرمي رخ دهد و کسي به زندان بيفتد و شخصيت او از بين برود، ادامه داد: اين امر باعث مي‌شود که نه تنها خود آن فرد بلکه اعضاي خانواده آن زنداني نيز خسارات جبران‌ناپذير اجتماعي فراواني را متحمل شوند.

رئيس شوراي قضايي استان لرستان با اشاره به دلايل آمار بالاي زنداني در زندان‌هاي کشور، افزود: فقر فرهنگي، بيکاري، تحصيلات پايين و ... از جمله دلايل اين امر است.

بدري با اشاره به عواقب سوء زندان، يادآور شد: زير سوال رفتن شخصيت زنداني براي هميشه، وارد آمدن خسارت به خانواده اين افراد و ... از جمله اثرات منفي مجازات حبس است.

وي با بيان اينکه متاسفانه بيشترين آمار اعدامي در کشور مربوط به زندانيان مواد مخدر است، اظهار كرد: به طور حتم تشديد مجازات موجب کاهش جرايم نمي‌شود و در اين راستا پس‌لرزه‌هاي اين محکوميت‌ها را ناديده گرفته‌ايم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
0
خدا بده بركت.
نظرات بینندگان