arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۹ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۰

"دون کیشوت" در نبرد با ستاره‌های دنباله دار

آژانس فضایی اروپا در حال آغاز پروژه "دون کیشوت" است تا به واسطه آن زمین را برای مقابله با هر نوع تهدید از جانب سیارکها یا ستاره های دنباله دار آماده کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آژانس فضایی اروپا در حال آغاز پروژه "دون کیشوت" است تا به واسطه آن زمین را برای مقابله با هر نوع تهدید از جانب سیارکها یا ستاره های دنباله دار آماده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به منظور آماده سازی زمین در برابر سیارکهایی که می توانند سیاره انسانها را تهدید به نابودی کنند، دانشمندان قصد دارند فضاپیماهایی را به سوی یک سیارک پرتاب کنند.

برنامه اجرای این پروژه درست با اطلاعایه ناسا همزمان شد که بر اساس آن در حال حاضر هیچ سیارک یا ستاره دنباله داری در مسیر برخورد با زمین قرار ندارد. با این همه این طرح نه به واسطه ناسا، بلکه به واسطه متحد اصلی این سازمان یعنی آژانس فضایی اروپا ارائه شده و اجرا خواهد شد.

در این پروژه آزمایشی که "دون کیشوت" نام گرفته است دو فضاپیما پرتاب خواهند شد، یکی از آنها سعی خواهد کرد تا سیارکی را از مسیر حرکتش منحرف سازد و فضاپیمای دوم از برخورد فضاپیمای اول اطلاعات ارزشمندی را جمع آوری کرده و به زمین ارسال خواهد کرد.

ممکن ترین هدف برای پروژه دون کیشوت سیارکی 487 متری به نام آپوفیس 99942 است که شانس برخورد آن با زمین در سال 2036 یک در دو هزار و 500 است.

دانشمندان ناسا به تازگی خبر قرار گرفتن ستاره دنباله دار "النین" که در دسامبر سال گذشته کشف شده، در مسیری خطرناک به سوی زمین را تکذیب کردند. شایعاتی که درباره این ستاره دنباله دار پخش شده بود حاکی از این است که ستاره دنباله دار النین به واسطه مسدود کردن نور خورشید برای سه سال زمین را در تاریکی فرو خواهد بود و سپس با زمین برخورد خواهد کرد.

بر اساس گزارش اسپیس، مقامات ناسا اعلام کردند این ستاره دنباله دار هیچ خطری برای زمین به دنبال نخواهد داشت و تنها بیشتر از حد نیاز در فضای اینترنتی به آن توجه شده است.

نظرات بینندگان