arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۰

روز تاریخی در عربستان سعودی

با به اجرا گذاشتن طرح توسعه مسجد الحرام ظرفیت گنجایش نمازگزاران در حرم مکی به یک میلیون و دویست هزار نفر افزایش خواهد یافت .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با به اجرا گذاشتن طرح توسعه مسجد الحرام ظرفیت گنجایش نمازگزاران در حرم مکی به یک میلیون و دویست هزار نفر افزایش خواهد یافت .

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، اجرای این طرح که یکی از آرزوهای دیرینه ملک عبدالله پادشاه سعودی است به عنوان بزرگترین طرح توسعه مسجد الحرام در تاریخ به منظور افزایش گنجایش آن به شمار می رود.

بر اساس این گزارش ده ها میلیارد ریال سعودی به این منظور هزینه خواهد شد و هزاران کارگر برای زدودن مناطق مسکونی و هموار کردن تپه های مجاور بکار گرفته خواهند شد .

مجریان فنی با تلاش فراوان توانستند مساحتی به وسعت 400 هزار متر مربع را برای این طرح در نظر بگیرند اما پیش بینی می شود که مساحت مطلوب بیش از این خواهد بود .

در این راستا درهای ورودی و خروجی کاملا مناسب، تجهیزات تهویه مرکزی، سیستم جدید آب رسانی و سیستم حفاظتی پیشرفته برای سلامتی نمازگزاران پیش بینی شده است .

ملک عبدالله پادشاه سعودی روز جمعه طی مراسمی شخصا نخستین سنگ بنای این طرح عظیم را خواهد گذاشت.

دکتر عبدالله آل شیخ رئیس مجلس شورای سعودی در گفتگویی باخبرگزاری سعودی گفته است روز جمعه برای عربستان سعودی روز تاریخی خواهد بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
1
8
..... خواجه در بند نقش ایوان است!
نظرات بینندگان