arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۷ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶

آتامبایف: پایگاه نظامی آمریکا تهدیدی برای امنیت قرقیزستان بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور قرقیزستان گفت: فعالیت پایگاه هوایی آمریکا در قرقیزستان تهدیدی جدی برای امنیت این کشور بود.

به گزارش انتخاب٬ «الماس‌بیگ آتامبایف» رئیس جمهور قرقیزستان امروز در نشستی مطبوعاتی اظهار داشت: فعالیت پایگاه هوایی آمریکا در قرقیزستان تهدیدی جدی برای امنیت این کشور بود.

وی ادامه داد: پایگاه نظامی آمریکا در قرقیزستان در سال 2001 در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی «ماناس» تأسیس شد و در سال 2014 پس از وقوع انقلاب دوم بسته شد.

رئیس جمهور قرقیزستان درباره پایگاه نظامی روسیه در این کشور گفت: پایگاه دوم روس‌ها باید در نزدیکی مرزهای تاجیکستان برای دفاع از تهدیدات ناشی از این منطقه تأسیس شود.

همچنین آتامبایف بر تقویت نیروهای مسلح قرقیزستان تأکید کرده و گفت: ما باید نیروهای مسلح خود را با کمک روسیه تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: در مدت ریاست جمهوری من وضعیت اقتصادی کشور به طور قابل توجهی تغییر یافت.

رئیس جمهور قرقیزستان ادامه داد: امروز اقتصاد توسط دولت محافظت می‌شود و وزارت اقتصاد کشور سامانه جدیدی را راه‌اندازی کرده که توسط آن فعالیت شرکت‌ها بسیار راحت شده است.

وی با اشاره به نامزدی برخی سیاستمداران در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: من به «سورنبای جین بیک اف» اعتماد کامل دارم و وی در آینده رئیس جمهور خوبی خواهد بود.

در انتهای جلسه آتامبایف در پاسخ به سؤالات خبرنگاران راجع به «اموربیگ باباناف» رئیس حزب پارلمانی «رسپوبلیکا» و حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: باباناف در آینده در سیاست قرقیزستان نقش بزرگی خواهد داشت.

این در حالی است که این آخرین نشست مطبوعاتی آتامبایف به عنوان رئیس جمهور قرقیزستان بود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان