arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۷ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶

55 کشته و زخمی در سودان به خاطر گوسفند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در درگیری خونین برسرسرقت گوسفندان، بین دو قبیله در ایالت شرق دارفور در سودان 25 نفر کشته و 30 نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش انتخاب، پایگاه 'سودان تربیون'به نقل از شاهدان عینی این درگیری شدید، دیشب(یکشنبه) درمنطقه 'دونکی أم عرق' در56 کیلومتری غرب 'الضعین'مرکز ایالت شرق دارفور در ادامه درگیری های دو روز قبل بر سر سرقت گوسفندان روی داد.
 
ریشه درگیری های بین این دو قبیله به سال 1966 باز می گردد و یک درگیری تاریخی بر سر مالکیت زمین است.
 
درسال های اخیر این دو قبیله یکدیگر را به سرقت گوسفندانشان متهم می کنند و به هنگام تلاش برای باز پس گیری حیوانات سرقت شده، درگیری های شدیدی بین آنها روی می دهد.
نشست های صلح طلبانه بسیاری که از سوی دولت محلی ومرکزی سودان برای پایان دادن به این نزاع ها برگزار شده تا کنون هیچ نتیجه ای در پی نداشته است.
 
ماه آوریل گذشته نیز درگیریهای مشابه میان اعضای این دو قبیله عرب رقیب در دارفور دست کم 9 کشته بر جا گذاشته بود.

درگیریهای قبیله ای جدید در دارفور در شرایطی رویمی دهد که سازمان ملل متحد آماده می شود شمار نیروهای صلحبان خود را در دارفور کاهش دهد چرا که مقامات سازمان ملل معتقدند درگیری و ناامنی در این منطقه از سودان کاهش یافته است.

نیروی مشترک صلحبان سازمان ملل و اتحادیه آفریقا سی و یکم دسامبر سال 2007 جایگزین نیروی صلحبان اتحادیه آفریقا در دارفور شد. این نیروی صلحبان مشترک که از بیست هزار نظامی، مامور پلیس و مامور غیرنظامی تشکیل شده از بودجه 1/4 میلیون دلاری برخوردار است.

دولت سودان از سال 2014 خواستار خروج نیروی صلحبان بین المللی از دارفور است. مقامات خارطوم معتقدند اوضاع امنیتی در دارفور تا اندازه زیادی بهبود یافته و دیگر نیازی به حضور نیروی صلحبان در این منطقه نیست.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان