arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۷۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۴ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۰

مرگ تدريجي يک درياچه؛ سياست هاي غلط موجب خشکي درياچه اروميه شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماينده مردم اردل و فارسان با بيان اينکه سياستهاي غلط موجب شده است که درياچه اروميه بخشکد، گفت: بايد اقدامات مسبباني که باعث شدند در طرحهاي غيرکارشناسي اين وضعيت براي درياچه پيش بيايد، بررسي شود.

به گزارش انتخاب؛ حيدري دستنايي درخصوص مخالفت خود با طرح جديد نمايندگان براي جلوگيري از خشک شدن درياچه اروميه اظهار داشت: بنده در مخالفتم با طرح مقابله با خشک شدن درياچه اروميه گفته ام که با طرح نجات درياچه اروميه موافق هستيم اما چند نکته وجود دارد که نياز است به آن توجه شود.

وي ادامه داد: طرح دو فوريتي انتقال آب از دو رودخانه سيلوه در پيرانشهر و رودخانه ارس به درياچه اروميه براي جلوگيري از خشک شدن اين درياچه صرفاً تک گزينه اي پيشنهاد شده بود يعني در آن گفته شده بود که انتقال آب از رودخانه ارس به درياچه اروميه انجام گيرد در حالي که گزينه ها و مناطق ديگري نيز وجود دارد که مي توان از آن مکانها انتقال آب صورت گيرد.

وي افزود: اين طرح نشان مي دهد که کارشناسي دقيقي در موضوع مبدأ انتقال آب از ارس به درياچه اروميه انجام داده نشده است.

بودجه يک ميليارد دلاري

حيدري دستنايي تأکيد کرد: امسال بودجه يک ميليارد دلاري براي تمام کشور درخصوص جلوگيري از خشک شدن تالابها، مقابله با ريزگردها و جلوگيري از خشک شدن قنوات در نظر گرفته شده که در طرح نجات درياچه اروميه گفته شده که بودجه يک ميليارد دلاري حذف و صرف طرح مقابله با خشک شدن درياچه اروميه شود.

وي بيان کرد: در مجموع سياستهاي غلطي موجب شده است که درياچه اروميه بخشکد ضمن اينکه در اين طرح بايد به راه کارهاي مقابله با خشکي درياچه اروميه اشاره مي شد يعني در عين حال بايد اقدامات مسببيني که باعث شدند در طرحهاي غيرکارشناسي اين وضعيت براي درياچه پيش بيايد، بررسي شود.

وي تصريح کرد: بارورکردن ابرها براي جلوگيري از خشک شدن درياچه اروميه مفيد است، اما براي انتقال آب از هر مبدأيي ابتدا بايد شرايط آبي و حق آبه هاي مردم آن منطقه در نظر گرفته شود و صرفاً مقصد ديده نشود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
0
7
درياچه اروميه را بايد از نزديك ببينين .
واقعا داره ميميره . متاسفانه دير به فكر ميوفتيم
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
0
4
واقعا باعث تاسفه
ننگ بر مسئولان بی مسئولیت
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
1
4
همش آدمهای بسواد و سیاستهای غلط
داود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
0
2
مرگ دریاچه ارومیه برابر است با بمب نمک و در نتیجه مرگ آذربایجان ... نماینده های محترم هم که تو خوابن ....
نظرات بینندگان