arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶

موضع بی سابقه جعجع در قبال مقاومت/ عملیات عرسال قابل ستایش است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«سمیر جعجع» از مخالفان سرسخت حزب الله برای نخستین بار به جای انتقاد تند از حزب الله، ضمن اعتراف به مثبت بودن نتیجه عملیات عرسال، آن را قابل قدردانی دانست.

به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه الاخبار، «سمیرجعجع» رئیس حزب نیروهای لبنانی و از مخالفان سرسخت حزب الله برای نخستین بار به جای حمله به حزب الله و انتقاد از آن، اعتراف کرد: پیشروی حزب الله نتایج مثبتی برای لبنان داشت هرچند آنچه را در جریان است ، بخشی از جنگ سوریه می دانیم.

نتایج مثبت عملیات عرسال

جعجع گفت: پیشروی حزب الله در ارتفاعات عرسال و کنترل بر مواضع جبهه النصره که این منطقه را در اشغال داشت، نتیجه مثبتی را به ثمر نشاند زیرا این پیشروی علاوه بر اینکه موجب حفاظت از روستاهای این منطقه خواهد شد از  نفوذ (تروریست ها) به اردوگاه های آوارگان سوریه و مناطق مرزی نیز جلوگیری خواهد کرد.

این موضع گیری رئیس حزب نیروهای لبنانی در جریان کنفرانس خبری اش  مطرح شد و او به صراحت فداکاری اعضای  حزب الله در عملیات آزادسازی ارتفاعات عرسال را ستود و گفت: خداوند نگهدار همه باشد.

لحن دوپهلو جعجع در مورد حزب الله و جنگ سوریه

این اولین بار است که جعجع دستاوردهای حزب الله را انکار نمی کند، با این حال در نیت مقاومت شک و تردید ایجاد کرد زیرا اظهار داشت: از نظر راهبردی باید گفت عملیات عرسال بخشی از جنگ سوریه است که حزب الله برای دفاع از نظام حاکم آن، وارد این جنگ شده ا ست، به این معنی که نبرد عرسال بخشی از جنگ سوریه است اما برای لبنان نتایج مثبت داشت.

نکته قابل توجه اینکه این ادبیات جعجع درباره حزب الله در مقایسه با گذشته که سراسر منفی و خصمانه بود ، متفاوت است و علاوه بر این موضع گیری او حتی با مواضع جریان المستقبل که نگاهی صد در صد منفی به عملیات مقاومت داشت، متفاوت است.

ارتفاعات عرسال و مناطق اطراف آن از سه سال پیش عرصه حملات گروههای تروریستی بود و حزب الله روز جمعه گذشته عملیات آزادسازی این مناطق را آغاز کرد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان