arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۵ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۰

محاسبات شگفت انگیز زنبور عسل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نتیجه مطالعه ای در انگلیس نشان می دهد زنبور عسل برای رسیدن به گل ها به روشی که هنوز مشخص نشده است راحت ترین و نزدیک ترین راهها را انتخاب می کند تا توان بیشتری برای جمع کردن شیره گلها داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری قطر ، براساس این مطالعه که نتیجه آن در پایگاه اینترنتی " لایف ساینس" در آمریکا منتشر شد زنبور عسل قبل از حرکت به سوی شیره گلها محاسباتی را در مغزش که در مقایسه با مغز انسان بسیار ساده است انجام می دهد و از میان راههای مختلف رسیدن به هدف، راهی را انتخاب می کند که علاوه بر کوتاه بودن مسیر، دستاوردش از آن راه بیشتر باشد تا از این طریق تا حد امکان بیشتر شیره گلها را جمع آوری کند.

محققان دانشگاههای "کوین ماری" و "لندن" در این مطالعه دریافتند زنبور عسل با وجود داشتن ساختاری ساده در مغزش، قادر است در جهت شناسی، مشکلاتی را حل کند که بشر را به حیرت وا می دارد.

ماتیو لیهوریو یکی از محققان حاضر در این مطالعه می گوید: " همانگونه که انسان با بهره گیری از تجهیزات مدرن سعی می کند با محاسبات دقیق و بررسی تمامی راههای رسیدن به هدف، مشکل مسافران را حل کند زنبور عسل نیز چنین محاسبات پیچیده ای را انجام می دهد با این تفاوت که زنبور عسل بر خلاف انسان تجهیزاتی جز ساختار ساده مغز که تنها از 950 هزار سلول مغزی درست شده است ندارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
0
0
روش هاي بهينه سازي بر گرفته از طبيعت مانند روش زنبور عسل، كلوني مورچگان، مهاجرت دسته جمعي پرندگان و آبكاري فلزات چند سالي است كه در علوم مهندسي و شيمي براي بهينه سازي فرآيندها مورد استفاده قرار مي گيرد.
نظرات بینندگان