arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶

معاون وزیر بهداشت: برخی با ادعاهای دروغین در طب سنتی با جان مردم بازی می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون طب سنتی وزارت بهداشت گفت: برخی افراد به نام طب اسلامی و سنتی با بدیهی‌ترین مسائل پزشکی مانند واکسن و پیوند اعضا مخالفت می‌کنند که با این کار برخی علاوه بر از دست دادن جان خود مال خود را نیز از دست‌ داده‌اند.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، محمود خدادوست ظهر امروز در دیدار با آیت‎الله اعرافی که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به طب سنتی اظهار داشت: متأسفانه یکی از مواردی که امروز در طب اسلامی و طب سنتی رایج شده سوءاستفاده برخی از افراد از این عنوان است.

وی بابیان اینکه برخی با ادعاهای دروغین درباره طب سنتی باجان مردم بازی می‌کنند، ابراز کرد: برخی افراد به نام طب اسلامی و سنتی با بدیهی‌ترین مسائل پزشکی مانند واکسن و پیوند اعضا مخالفت می‌کنند که با این کار برخی علاوه بر از دست دادن جان خود مال خود را نیز از دست‌داده‌اند.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت تاکید کرد: این افراد دام خود برای کسانی که بیماری‌های صعب‌العلاج داشته پهن می‌کنند و حتی بیماران از مراجعه به هرگونه پزشک منع می‌کنند و آن‌ها را مجبور به استفاده از شیوه‌های من‌درآوردی خود ترغیب می‌کنند که در این راستا جلسات متعددی با اساتید برجسته حوزه برگزار کرده‌ایم.

وی بابیان اینکه میراث عظیمی از اسلام در طب وجود داشته و تکیه اسلام بر پیشگیری مسائل بهداشتی است، ادامه داد: 10 همایش ملی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه تاکنون در رابطه با این موضوع برگزار کرده‌ایم.
نظرات بینندگان