arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶

دیده‌بان حقوق بشر خواستار توضیح فوری سرنوشت محمد بن نایف ولیعهد برکنار شده عربستان شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دیده‌بان حقوق بشر با ارسال نامه‌ای به وزیر خارجه سعودی درباره سرنوشت ولیعهد برکنار شده این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، سازمان دیده‌بان حقوق بشر امروز پنجشنبه در نامه‌ای خطاب به عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان خواستار توضیح فوری سرنوشت محمد بن نایف ولیعهد برکنار شده این کشور شد.

این سازمان به نقل از روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد که بعد از انتخاب محمد بن سلمان به سمت ولیعهدی عربستان،  مقامات سعودی محمد بن نایف را تحت بازداشت خانگی قرار داده و وی را ممنوع السفر کرده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر افزود: در صورت اعمال محدودیت‌ها علیه محمد بن نایف ولیعهد سابق و یا ممنوع السفر بودن او، وزارت خارجه عربستان باید درباره مبنای قانونی این محدودیت‌ها توضیح دهد.

این سازمان تاکید کرد که وزارت کشور عربستان در بسیاری از موارد با تحمیل ممنوعیت سفر به اشخاص، قوانین را نقض کرده است.

فعالان شبکه اجتماعی توییتر اخیرا تصویری از محمد بن نایف  ولیعهد برکنار شده عربستان منتشر کردند و گفتند که این تصویر از محل اقامت اجباری وی گرفته شده است.

پیش از این نیز برخی رسانه‌های غربی اعلام کرده بودند که محمد بن نایف، ولیعهد برکنار شده عربستان ضمن منع شدن از خروج از عربستان در قصرش در شهر ساحلی جده در وضعیت اقامت اجباری قرار گرفته است، اما رژیم سعودی این خبر را تکذیب کرد.

 «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی اواخر خرداد ماه گذشته، «محمد بن‌نایف» را از ولایت‌عهدی برکنار و «محمد بن‌سلمان» را که پیشتر جانشین ولیعهد بود، به‌عنوان ولیعهد تعیین کرد.
نظرات بینندگان