arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۶

دستور آمریکا به خانواده‌های کارکنان سفارت خود در ونزوئلا برای ترک این کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت آمریکا به اعضای خانواده‌های کارکنان سفارت خود در ونزوئلا دستور داده است تا با توجه به تشدید بحران سیاسی، خاک این کشور را ترک کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از رویترز، در حالی که تنش های سیاسی در ونزوئلا در آستانه انتخابات جنجالی مجلس موسسان به شدت بالا گرفته است، دولت آمریکا روز پنجشنبه به اعضای خانواده های کارکنان سفارت خود در کاراکاس دستور داده است تا خاک این کشور را ترک کنند.

بر اساس این گزارش اعتراضات خیابانی در سراسر ونزوئلا در شرایطی ادامه دارد که در تازه ترین خشونت ها و اعتصاب حداقل هفت نفر کشته شده اند.

در حالی که انزوای بین المللی ونزوئلا رو به افزایش است، شرکت هواپیمایی کلمبیا به طور ناگهانی فعالیت خود در ونزوئلا را به دلیل محدودیت های عملیاتی و امنیتی، متوقف کرده است.

مخالفان نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا قصد دارند امروز جمعه با برپایی تظاهرات گسترده و سراسری فشار بر وی را افزایش دهند.

یکی از نمایندگان مخالف ونزوئلا تاکید کرد: ما به مبارزه ادامه خواهیم داد و خیابان ها را ترک نخواهیم کرد.

دولت ونزوئلا برپایی هرگونه اعتراض طی روزهای جمعه تا سه شنبه را ممنوع اعلام کرده است. این مساله احتمال تشدید خشونت ها را افزایش داده است.بسیاری از مردم با ذخیره کردن مواد غذایی، در خانه ها باقی مانده اند.

وزارت خارجه آمریکا به اعضای خانواده های کارکنان سفارت خود در کاراکاس دستور داده است تا فورا خاک این کشور را ترک کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است که اگر مادورو انتخابات مجلس موسسان را برگزار کند، تحریم های سخت اقتصادی را علیه این کشور اعمال خواهد کرد.

مجلس موسسان این اختیار را خواهد داشت تا قانون اساسی را بازنگری کند. بیش از 100 نفر تاکنون در اعتراضات خونین ونزوئلا کشته شده اند.

واشنگتن 13 مقام ارشد ونزوئلا را تحریم کرده است.

دولت آمریکا رئیس پلیس و فرمانده ارتش ونزوئلا را تحریم کرده است. مدیر ملی انتخابات ونزوئلا و معاون شرکت نفت دولتی این کشور نیز به اتهام فساد مالی و نقض حقوق بشر در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفته اند.

یک منبع آگاه آمریکایی تاکید کرد: دولت ترامپ در حال ارزیابی تاثیرات ناشی از تحریم واردات نفت ونزوئلا بر پالایشگاه های آمریکا است و احتمالا این تحریم ها در آینده نزدیک اعمال نخواهد شد. خزانه داری آمریکا این تحریم ها را آماده می کند ولی این به معنای اجرای آنها نیست.

در حالی که واردات نفت آمریکا از ونزوئلا نسبت به 20 سال گذشته به نصف کاهش یافته است ولی ونزوئلا هنوز یکی از مهمترین عرضه کنندگان نفت خام به آمریکا به شمار می رود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان