arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۰

"برای ضربه زدن به طرح سوال از رئیس جمهور، آن را امضا كردند تا بعد امضایشان را پس بگیرند"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حمیدرضا كاتوزیان نماینده اصولگرای مجلس گفت : برخی برای ضربه زدن به طرح سوال از رئیس جمهور، آن را امضا كردند تا بعد امضایشان را پس بگیرند.

اهم اظهارات وی در گفت وگو با روزنامه تهران امروز بدین قرار است :

*درباره رعایت قانون نباید همه حمله‌ها را متوجه دولت كرد و گفت كه فقط احمدی‌نژاد قانون را رعایت نمی‌كند، خیر در واقع ما همه اهل قانون شكنی هستیم.

*بسیار بد و ناخوشایند است كه ما در كشور نقد را برنمی‌تابیم. لازم نیست فرد نقاد را بكوبیم، كافی است فضای نقد را با مصلحت اندیشی‌های نابجا ببندیم و مثلا نقاد را ضدنظام و ضد ولایت جلوه دهیم دیگر او جرات حرف زدن پیدا نمی‌كند. پاسخگو بودن این نیست كه فردی صرفا در صدا و سیما حضور پیدا كند و با مردم هرطور خواست حرف بزند. پاسخگو بودن یعنی اینكه نخبگان اجتماعی و رسانه‌ها بتوانند سوال بپرسند كه در پاسخ آن نیز قانع شوند و اگر نشدند رئیس‌جمهور یا هر مقامی باید قانع شود و باید خودش را اصلاح كند و در بدترین شرایط اینكه استعفا دهد و برود. پس مسئولیت پذیری یعنی اینكه فرد در قبال پستی كه دارد باید پاسخگو باشد.

* به نظر من بحث گفتمان اصولگرایی بحث نیمه كاره‌ای است. یعنی شما عینیت آن را به طور كامل نمی‌بینید. یك زمان می‌گوییم گفتمان اصولگرایی یعنی تبعیت از ولایت فقیه، روحانیت و پیروی از خط امام(ره) كه اینها چارچوبی كلی را برای ما تعیین می‌كند اگر فقط همین است من به آن نقد دارم. چراكه من حق آزادی بیان، نقد شدن و نقد پذیرفتن، شفاف عمل كردن مسئولان، مسئولیت پذیری و قانونمداری را نیز به آن اضافه می‌كنم. این‌ها چیزهایی نیست كه بگوییم مباح هستند و اگر كسی ولایت‌پذیر بود و صدر گفتمان را پذیرفت ذیل آن را می‌تواند رعایت كند. اما اگر بخشی از آن را بپذیریم و بخشی دیگر را نپذیریم اصولگرا نیستیم و فردی كه خود را اصولگرا می‌نامد باید تمام این موارد را قبول داشته باشد نه فقط بخشی از آن را. مثلا مگر كسی می‌تواند بگوید من اصولگرا هستم اما فلان شخصیت كشور را نقد نكنیم آیا این نقد نكردن باعث افزایش خطاها نمی‌شود؟ باید فضا باز باشد كه بتوانیم اشتباهات را بیان كنیم و حتی ممكن است درك ما اشتباه باشد اما باید فضا به گونه‌ای باشد كه ما را در خصوص اشتباهمان قانع كنند.

*برخی نمایندگان برای شكننده كردن كار طرحی را امضا می‌كنند تا هر وقت بخواهند امضایشان را پس بگیرند و به طرح ضربه بزنند. وقتی كه آقای مطهری از نمایندگان برای طرح سوال از رئیس جمهور امضا می‌گرفت با وجود تاكید بر اینكه بعدا نمی‌توانید امضایتان را پس بگیرید اما با این وجود، آقای مطهری می‌دانست كه باز هم برخی امضایشان را پس می‌گیرند. اما متاسفانه همان طور كه گفتم برخی فقط قصد شكننده كردن كار را دارند و این مربوط به اصلاح طلبان یا اصولگرایان نیست. كار به برخی معاملات پشت پرده كه بیفتد همه یكسان عمل می‌كنند و این رویه غلطی است كه زمینه آن در آیین‌نامه مجلس فراهم شده است. در واقع باید آیین نامه را این‌طور اصلاح كنیم كه وقتی طرحی اعلام وصول یا به هیات‌رئیسه تحویل شد دیگر كسی حق پس گرفتن امضایش را ندارد و البته نمایندگان به طور جدی در پی تصحیح این قانون هستند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
2
0
اگر اين ادعاي آقاي كاتوزيان درست باشد كه آقاي مطهري در موقع امضا گرفتن از نمايندگان به آنها گفته بعدا نميتوانند امضاي خود را بس بگيرند !!! اينكار غير از تطميع وتهديد چه اسم ديگه اي ميتونه داشته باشه ؟؟؟؟شما بگيد ......
نظرات بینندگان