arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۳ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶

الشرق الاوسط: ایران نگران گرایش حکیم به کشورهای عربی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک روزنامه عربستانی که در اتخاذ مواقع ضد ایرانی ید طولایی دارد از نگرانی ایران از جدایی سید عمار حکیم از مجلس اعلای اسلامی عراق خبر داده است.

به گزارش انتخاب، روزنامه الشرق الاوسط عربستان که در انگلیس منتشر می شود مدعی شده است ایران از جدا شدن عمار الحکیم از مجلس اعلای اسلامی عراق و تاسیس یک حزب جدید به شدت نگران شده است.

سیدعمار حکیم هفته گذشته با صدور بیانیه ای از مجلس اعلای اسلامی عراق جدا شد و اعلام کرد حزب جدیدی را با نام « حکمت ملی» تاسیس می کند.

این روزنامه سعودی مدعی شده است که ایران نگران است حکیم با تشکیل این حزب جدید از ایران فاصله گرفته و به سمت کشورهای عربی گرایش پیدا کند.

ادعای این روزنامه عربستانی در حالی است که چهارشنیه گذشته سید محسن حکیم مشاور ارشد عمار حکیم در کنفرانس مطبوعاتی در تهران تاکید کرد که حزب جدید با همه گروه های شیعی، سنی و کرد عراق همکاری می کند و روابط این حزب با ایران مستحکم خواهد بود.

روزنامه الشرق الاوسط در این تحلیل بر ضرورت تعامل «محتاطانه» با الحکیم تاکید کرده و نوشته است نباید تنها بر اساس اینکه او روحانی و از نسل مرجعیتی دینی است تعامل کرد بلکه او «جوانی امروزی و عراقی است که در همه تضادهای عراقی ایرانی و جزئیات اختلافات در داخل مجلس اعلا حضور داشته است، برای همین او امروز با منطق عراقی فکر می کند.»

این روزنامه نوشته است اگر ایران به حکیم بی اعتنایی یا از او انتقاد کند از او یک دشمن خواهد ساخت که قطعا گرایش او به عربستان سعودی بیشتر و شدیدتر خواهد شد.

نظرات بینندگان