arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۴ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
استاندار سیستان:

نگذارید عرصه عمل به دست مخالفان برجام بیفتد/ آرایش منطقه‌ای نیازمند هماهنگی بیشتر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استاندار سیستان و بلوچستان خطاب به وزیر کشور اظهار داست: این نشست‌ها باید تقویم شود و برگزاری جلسه بعدی به چند سال دیگر موکول نشود. ما بعد از نشست مشترک استانداران و سفرا نشست دیگری نداشتیم.

به گزارش انتخاب به نقل از ایلنا، علی اوسط هاشمی در نشست مشترک اعضای شورای ملی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و استانداران و روسای اتاق‌های بازرگانی استان‌های سراسر کشور که از صبح امروز در وزارت کشور در حال برگزاری است، گفت: آرایش منطقه‌ای نیازمند هماهنگی بیشتر میان وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه و اتاق‌های بازرگانی است زیرا هر سه دستگاه، تعریف جداگانه‌ای از آرایش منطقه‌ای دارند و این هماهنگی را سخت می‌کند.

او ادامه داد: من حرفم این است که این دستگاه‌ها باید در این باره با یکدیگر گفت‌وگو کنند و تعریف در این باره ارائه کنند. وقتی این توافق صورت گرفت می‌توان دبیرخانه مشترک تشکیل داد.

استاندار سیستان و بلوچستان خطاب به وزیر کشور اظهار داست: این نشست‌ها باید تقویم شود و برگزاری جلسه بعدی به چند سال دیگر موکول نشود. ما بعد از نشست مشترک استانداران و سفرا نشست دیگری نداشتیم.

اوسط هاشمی خطاب به فعالان بخش خصوصی تصریح کرد: برجام توانسته در فضای اقتصادی کشور تغییر ایجاد کند و لازم است شما ساکت نباشید. بخش خصوصی متوجه تغییر فضا به خاطر برجام است، نگذارید عرصه عمل به دست مخالفان آن بیفتد. فعال باشید و بیانیه بدهید.

او ادامه داد: آقای وزیر حرکتی را برای مشارکت و ارتباط با همسایگان آغاز کرد ولی دوام نیاورد. استمرار راه موجب افزایش فعالیت‌ها و ناکامی دشمنان می‌شود. اتاق بازرگانی می‌تواند به لایه‌های مختلف مردم و بخش‌های مختلف اقتصادی کشور‌ها نفوذ کنند و این بسیار ارزشمند است.

استاندار سیستان و بلوچستان یادآور شد: اتاق بازرگانی قندهار ۸۹ سال سابقه و زاهدان ۸۵ سال قدمت دارد ولی تاکنون یک جلسه با یکدیگر نداشته‌اند و این خلا موجب نقش آفرینی قطر عربستان و ترکیه و... می‌شود.

اوسط هاشمی خطاب به اتاق بازرگانی و اتاق اصناف خاطرنشان کرد: قبلا یک حریمی برای کسبه و بخش خصوصی وجود داشت. الان آن حریم دیگر وجود ندارد که باید احیا شود. الان بسیاری از بخش‌ها پروانه ندارند که باید ساماندهی شوند.

او با ضروری دانستن تمرکز زدایی از استان‌های توسعه یافته ابراز داشت: رویکرد‌ها باید به سمت استان‌های کمتر توسعه باشد. ما استان محروم نداریم. جذابیت‌ها و فرصتهایی که در این استان‌ها وجود دارد، بسیار استثنایی است. ظرفیت‌هایی که در رابطه با ۲۱ کشور حاشیه اقیانوس هند وجود دارد، در رابطه با کشورهای اروپایی وجود ندارد.

نظرات بینندگان