arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۴۴۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۷ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶

محسنی‌اژه‌ای: موضوع موسسه آرمان در حال بررسی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : در ادامه صد و پانزدهمین نشست سخنگوی دستگاه قضا خبرنگاری از سخنگوی دستگاه قضا پرسید که پیش‌تر درباره ماده 36 قانون مجازات اسلامی در خصوص مجرمان صد میلیونی گفته بودید برای انتشار اسامی آن‌ها مشکل بودجه ای داریم، آیا اگر رسانه ای در اینباره داوطلب شود که این اطلاعات را منتشر کند آیا این همکاری را انجام می دهید یا خیر و محسنی‌ اژه‌ای پاسخ داد: اگر حکمشان قطعی شود حتما.

به گزارش انتخاب، محسنی‌ اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که قوه‌قضائیه درخصوص پرونده‌های تعرض به کودکان از جمله بنیتا، ستایش و آتنا و اخیرا کودک 5 ساله ساواجی  و مواردی که این‌گونه‌اند چه اقدامات پیشگیرانه‌ای می‌کند؛ آیا نباید در اینباره فکری شود؟ گفت: چرا باید در اینباره فکر شود. همه در اینباره وظیفه داریم که اقداماتی داشته باشیم. هیچ جرم و خشونتی نباید مخصوصا علیه کسانی که از خود دفاعی ندارند مانند کودکان و افراد ناتوان انجام شود. این افراد باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرند. البته این موارد در طول این سال‌ها مورد توجه قانونگذار بوده است.

وی افزود: باید توجه بیشتری شود که این‌گونه اتفاقات رخ ندهد. اگر هم خدایی نکرده رخ داد اقدامات لازم انجام شود. درباره این‌که اقدامات لازم بعد از این‌که اتفاق رخ بدهد انجام شود می‌دانم که در تمام موارد و این‌گونه اتفاقها اقدامات لازم انجام شده. همه مسئولین به این موضوعات توجه داشتند و قوه‌قضائیه به تمام این موارد دقت داشته و رسیدگی کرده و نیروی انتظامی هم در این باره حساسیت و دقت لازم را دارد.

معاون اول قوه‌قضائیه بیان کرد: در مورد پیشگیری هم قبول دارم. تمام دستگاه‌ها از جمله قوه‌قضائیه باید تلاش کند که این‌گونه اتفاقات را شاهد نباشیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر مبنی بر این‌که اخیرا بقایی پس آنکه آزاد شد، دوباره تحت تعقیب قرار گرفت؛ قبل‌تر از آن هم احمدی‌نژاد نامه‌ای نوشته بود و شما در صد و چهارمین نشست خبری خود گفتید که بخشی از این نامه مورد پیگیری قرار می‌گیرد، گفت: این پیگیری انجام می شود. هر کس از این طایفه یا غیر از این طایفه اقدامات خلاف قانون انجام دهد مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

معاون اول قوه‌قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر مبنی بر این‌که با توجه به موضوع موسسه جدیدی که به موسسات مالی دیگر که دارای  مشکلاتی بوده‌اند به نام آرمان اضافه شده و گویا برای یک آقازاده است، آخرین وضعیت رسیدگی به این موسسات را توضیح دهید، گفت: موضوعی را که گفتید اخیرا موضوعی جدید نیست. عمدتا متولی این موضوع بانک مرکزی و دستگاه های ذیربط آن هستند.در مواردی که قوه‌قضائیه رسیدگی می‌کند این است که افراد از آن‌ها شکایت کرده باشند. این موضوع هم درباره هشت تعاونی بود که منحل شده بود که قرار بود مواردشان به کاسپین انتقال داده شود. بانک مرکزی هم به کاسپین مجوز داد بدون این‌که تعهدات آن هشت تعاونی بررسی شود این مجوز داده شد. در اینجا غفلتی صورت گرفت و بدون این‌که از حساب این هشت تعاونی موجودی آن‌ها حساب شود این کار انجام شد و کاسپین مجوز گرفت.

وی ادامه داد: بعد از آن معلوم شد که بدهی‌ها سنگین است و موجودی کافی کفاف تمام آن سپرده‌ها را نمی‌دهد. بانک مرکزی، سایر مسئولین و دادستانی در مقام رفع رجوع آن هشت تعاونی اقداماتی انجام دادند. نه این‌که تمام آن هشت تعاونی مشکل داشتند. سه تا از آن‌ها دارای مشکل بودند. امروز هم شنیدم که اعلام کردند که از آخر هفته افرادی که از فرشتگان تا 200 میلیون طلب دارند پرداخت طلب آن‌ها از 12 مرداد ماه یعنی پنجشنبه آغاز می‌شود.
 
امیدوارم بانک مرکزی بتواند به گونه‌ای تدبیر کند که حق مردم از بین نرود. موسسات غیرمجاز ایجاد نشود و موسسات مجاز هم مورد نظارت باشند. مهم این است که به مشکلات رسیدگی شود و مهمتر از آن این است که پس از رفع رجوع دیگر اینگونه موارد تکرار نشود. امیدواریم شاهد باشیم موسسات غیرمجاز تاسیس نشوند یا اگر با جواز تاسیس می شوند بر آن‌ها نظارت باشد.

وی گفت: در خصوص آن موسسه‌ای هم که گفتید 5، 6 نفر با قرار وثیقه آزاد شدند و موضوع درحال بررسی است. موجودی آن‌ها بررسی شده که ببینند کفاف طلب مردم را می‌دهد یا خیر.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان