arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۴۴۹
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۷ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶

محسنی‌اژه‌ای: پرونده حسین فریدون در مرحله تحقیقات است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این‌که برخی افراد کماکان به شورای نگهبان هجمه دارند و اعضای شورا را به قانون‌شکنی در ماجرای 88 متهم کرده‌اند، گفت: در قانون مطبوعات این مسئله برای رسانه‌ها پیش‌بینی شده است. چنانچه کسی توهین و افترا به مقامات داشته باشد، می‌توان ورود کرد. امروز افرادی علیه نهادهایی که موثر هستند، سعی در تخریب دارند. خوشبختانه این نهادها نیز تحت تاثیر این فضاسازی‌ها قرار نگرفتند و نمی‌گیرند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، سخنگوی قوه‌قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون گفت: پرونده مسیر خودش را طی می‌کند و مانند سایر پرونده‌ها در مرحله تحقیقات است. تحقیقات به صدور قرار رسید. زمانی می‌توان قرار صادر کرد که توجه اتهام با قراین و شواهد و دلایل وجود داشته باشد. به این مرحله که رسید قرار صادر شد. قرار را که تامین کردند، از زندان آزاد شد و رسیدگی ادامه دارد و پرونده مفتوح است و پس از تکمیل، نهایتا بازپرس اظهارنظر می‌کند.

وی در پاسخ به  سؤالی مبنی بر این‌که  قتل بنیتا شبه‌عمد است یا عمد گفت: در این‌که چه چیزی ثابت می‌شود قاضی و بازپرس باید اظهارنظر کنند. در مورد تفاضل دیه نیز ماده 428 قانون مجازات اسلامی، تعیین تکلیف کرده است. در این ماده آمده که در مواردی که جنایت نظم و امنیت عمومی را برهم زند یا احساسات عمومی را جریحه‌دار کند مثل این مورد یا برخی موارد مشابه مثل قتل آتنا و مصلحت در اجرای قصاص باشد و خواهان تمکن تفاضل دیه را نداشته باشد، با درخواست دادستان و تایید رییس قوه قضاییه، مقدار مذکور از محل بیت المال پرداخت می‌شود.

محسنی اژه ای درپاسخ به سوالی درباره اقدام قوه قضاییه در مقابل بازداشت ایرانیان در آمریکا گفت: آمریکا نه از کودتای سال 1332 بلکه در همین ماه‌های اخیر، خوی سلطه‌جویی خود را نشان داده و هر کسی منصف باشد، به این خوی آمریکا پی برده و به همین خاطر به هیچ چیز آمریکایی نمی‌شود اعتماد کرد. به قرارداد کتبی و قول آمریکا نمی‌شود دل خوش و اعتماد کرد. قوه قضاییه قوه مستقلی است و به هیچ‌وجه به آمریکا و امثال آمریکا اجازه دخالت نمی‌دهد و طبق قانون فرد ایرانی محاکمه می‌شود و اگر فرد غیرایرانی هم در قلمرو ایران مرتکب جرم شود، رسیدگی می‌شود.

وی افزود: در ارتباط با افراد دو تابعیتی، ما دو تابعیتی را قبول نداریم، ثانیا طبق قانون محاکمه می‌شوند. آمریکا زبان تهدید دارد. امروز زبان تهدید آمریکا کارآیی ندارد. کارهایی که آمریکا می‌کند مطمئن باشید بی‌پاسخ نمی‌ماند. متاسفانه بسیاری از ایرانیان تحت فشار ظالمانه آمریکا هستند که می‌خواهیم آن‌ها را آزاد کنند و ثانیا طبق قانون برخورد شود و زور نگویند و چون دستشان به جمهوری اسلامی نمی‌رسد، به اتباع ایرانی ظلم نکنند. مطمئن باشند که جمهوری اسلامی با زبان تهدید به هیچ وجه تسلیم آمریکا و امثال آن نمی شود.

وی در پاسخ به این سؤال که یکی از روزنامه‌ها نوشته که در ماجرای بنیتا پلیس مقصر است ، آیا انصاف است که نسبت به پلیس در پرونده آتنا و بنیتا این طور قضاوت شود؟ گفت: نه تنها انصاف نیست، کاملا بی انصافی است. پلیس ما نهایت تلاش خود را در هر قضیه‌ای، انجام می‌دهد و خوشبختانه نیروی انتظامی ما بالنده و رو به پیش است. در سال های اخیر هم در بحث پیشگیری و نیز کشف جرایم خوب عمل کرده است.
نظرات بینندگان