arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۶

حق شناس: جامعه و گروه های سیاسی نسبت به کابینه حساسیت حداکثری دارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت:جامعه و جریان های سیاسی دررابطه با افرادی که می خواهند به عنوان وزیر معرفی شوند حساسیت های حداکثری از خود نشان داده‌اند.

به گزارش انتخاب، محمد جواد حق شناس در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه البته این حساسیت ها و علنی شدن آن‌ها نمی‌تواند یک اتفاق ناخوشایند ارزیابی شود، اظهار کرد: این حساسیت ها نشان از اهمیت موضوع دارد و بنابراین طبیعی است که مورد تاکید و پیگیری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه جریان های سیاسی بیشترین حساسیت ها را در خصوص انتخاب کابینه از خود نشان داده اند، خاطر نشان کرد: این جریان ها هم می‌توانند منتقد دولت باشند یا می‌توانند حامی باشند و از نظر ایجابی در مورد کابینه نظر دهند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب  در مورد اظهارنظر برخی از نمایندگان در حمایت یا مخالفت با وزرای احتمالی خاطر نشان کرد: همانطور که رئیس‌جمهور حق  دارد وزرای پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند، نمایندگان مجلس هم حق دارند در مورد اعضای کابینه نظر دهند اما اینکه فردی جز نماینده مجلس بگوید به فلان وزیر پیشنهادی باید رای داد یا نداد ، موضوع پذیرفته شده ای نیست. رئیس‌جمهور هم مقید است که در مورد کابینه مشورت انجام داده و نظرهای مختلف  از جمله نظر رهبری انقلاب را بگیرد که دفتر ایشان هم بیانیه ای داد و اعلام کرد که در این باره نظر کلی می‌دهد.

حق شناس در پایان گفت:‌رئیس‌جمهور پس از مشورت ها کابینه خود را معرفی خواهد کرد و سپس باید صریح و شفاف در خصوص فرایند انتخاب اعضای کابینه توضیح دهد.
نظرات بینندگان