arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۶

سی ان ان: آزمایش موشکی تاد، قدرت نمایی آمریکا در برابر کره شمالی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: آزمایش موفقیت آمیز سیستم دفاع موشکی 'تاد' آن هم دو روز پس از پرتاب آزمایشی موشک بالستیک کره شمالی، قدرت نمایی واشنگتن در برابر پیویونگ یانگ به نظر می رسد.

به گزارش انتخاب، سی ان ان در تحلیلی امروز دوشنبه نوشت: آمریکا روز گذشته (یکشنبه) درپی افزایش تنش در شبه جزیره کره، آزمایش موشک تدافعی بر فراز اقیانوس آرام انجام داد.

این رسانه آمریکایی نوشت: آمریکا با پرتاب یک موشک بالستیک میان برد برفراز اقیانوس آرام ، آن را ازطریق سامانه دفاعی تاد واقع در پایگاه نظامی خود در 'کودیاک' آلاسکا، شناسایی و رهگیری کرد.

سی ان ان افزود: گرچه سیستم 'تاد' توانایی رهگیری موشک های بالستیک قاره پیما (ICBM) را ندارد و این آزمایش از مدت ها پیش برنامه ریزی شده بود؛ اما به نظر می رسد آمریکا با این کار در برابر آزمایش دو روز گذشته موشک قاره پیمای کره شمالی دست به یک قدرت نمایی زده است.

بر اساس این گزارش، ژنرال 'سام گریوز' (Sam Greaves) مدیر 'آژانس دفاع موشکی آمریکا' (MDA) دراین باره و بدون اشاره به مورد خاصی گفت که این آزمایش تلاشی برای آمادگی در برابر تهدیدی که به تدریج روبه فزونی است، بود.

این ژنرال آمریکایی افزود که با اطلاعات به دست آمده از این آزمایش می توان سیستم دفاعی تاد را هرچه بیشتر بهبود بخشید.

سی ان ان در ادامه این تحلیل اظهار داشت: دولت ترامپ در پاسخ به آزمایش موشکی جمعه گذشته کره شمالی با انجام این آزمایش موشکی و همچنین با به پرواز در آوردن دو فروند بمب افکن 'ب-1' خود از پایگاه هوایی 'اندرسون' در جزایر 'گوآم' اقیانوس آرام و طی کردن مسیری 10 ساعته و رساندن آن به آسمان کره جنوبی، قدرت نظامی خود را نشان داد و آن را پاسخی مستقیم به این اقدام کره شمالی خواند.

بنا براین گزارش، کره شمالی روز جمعه گذشته برابر با ششم مردادماه یک فروند موشک بالستیک بین قاره ای 'هواسانگ-14' (Hwasong-14) مورد پرتاب آزمایشی قرار داد که این دومین آزمایش موشک دوربرد درمدت یک ماه از سوی پیونگ یانگ به شمار می رود.

سی ان ان نوشت: کره شمالی چهارم جولای (13تیرماه) موشکی را مورد آزمایش قرار داد که برد آن توان رسیدن به آلاسکا را داشت.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا یک روز پس از این آزمایش موشکی کره شمالی به انتقاد از پکن پرداخت.

رئیس جمهوری آمریکا شنبه گذشته برابر با هفت مرداد ماه با انتقاد از عملکرد پکن در حل اختلاف‌ها با کره‌شمالی، در صفحه توئیتر خود نوشت: از چین خیلی ناامید شدم.

ترامپ در ادامه این انتقاد نوشت : رهبران نابخرد گذشته ما به چینی‌ها اجازه دادند سالانه صدها میلیارد دلار در عرصه تجاری سود کنند، با این حال آنها هیچ کاری برای (اختلاف) ما و کره‌شمالی نمی‌کنند و فقط حرف می‌زنند. دیگر به چینی‌ها اجازه چنین کاری نخواهیم داد.
رئیس جمهوری افزود: چین به راحتی می‌توانست مستله کره‌شمالی را حل کند.

ترامپ در ماه‌‍ های گذشته بارها از پکن به علت آنچه عدم همکاری با واشنگتن برای مهار برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خوانده، انتقاد کرده است.

تحلیلگران با توجه به انجام دو آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما دریک ماه اخیر توسط کره شمالی معتقدند که این موشک ها توانایی رسیدن به خاک آمریکا را دارند.

این موضوع زنگ خطر را در واشنگتن به صدا درآورده و موضوع کره ‍شمالی را در اولویت سیاست خارجی دولت ترامپ قرار داده است. کره شمالی تاکید می‌کند که اینگونه فعالیت‌های نظامی تنها جنبه بازدارندگی دارد و حضور آمریکا هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای این کشور عامل اصلی بی ثباتی منطقه است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان