arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۵ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۶

کوهکن: حضور مقامات اروپایی در مراسم تحلیف پیام روشنی برای آمریکا دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که حضور اروپایی ها در مراسم تحلیف رئیس جمهور نشان از عدم تمایل آنها از تبعیت از سیاست های مداخله جویانه آمریکا است.

به گزارش انتخاب، محسن کوهکن در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به حضور مهمانان ویژه در مراسم تحلیف رئیس جمهور اظهار داشت: دعوت از مقامات کشورها برای حضور در مراسماتی چون تحلیف رییس جمهور از جمله اقدامات مرسوم در جهان است.

نماینده مردم لنجان در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می رسد در شرایطی که شاهد حرکات غیرعقلانی از سوی آمریکا نسبت به ایران مانند مصوبه سنا هستیم، حضور مقامات اروپایی ها در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران  برای آمریکایی ها پیامی داشته باشد.

وی گفت: برجام توافق چندجانبه بین ایران و کشورهای اروپایی و آمریکا است، اگر در برابر برخوردهای غیرمنطقی، غیرعقلانی و غیر متعهدانه آمریکا بتوانیم اروپایی ها را همراه خود کنیم، مسیر اجرای برجام مناسب تر طی خواهد شد.

کوهکن تاکید کرد: حضور مقامات اروپایی در مراسم تحلیف رییس جمهور پیام روشنی برای آمریکایی ها دارد و پیام خاص داخلی از این حضور برداشت نمی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اروپایی ها با حضور در ایران نشان م یدهند که تمایلی به تبعیت از سیاست های مداخله جویانه و غیر منطقی آمریکایی ها ندارند.

فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در مراسم سوگند رئیس جمهور حضور خواهند داشت./
نظرات بینندگان