arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۶

چیت‌چیان: در 15 سال اخیر با خشکسالی دست و پنجه نرم کرده ایم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر نیرو اظهار داشت: بیش از 26 درصد کل ظرفیت تصفیه فاضلاب تاریخ کشور در دولت یازدهم اجرا شد و اکنون 46.8 درصد جمعیت شهری کشور از تصفیه خانه‌های فاضلاب بهره‌مند هستند.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم؛ وزیر نیرو گفت: مصرف آب آلوده در کشاورزی و دامداری، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد، لذا باید در این زمینه مراقبت کنیم و اگر بتوانیم فاضلاب را جمع‌آوری و به صورت اصولی مصرف کنیم از آلودگی محیط زیست جلوگیری می‌کنیم.

«حمید چیت‌چیان» وزیر نیرو در مراسم بهره برداری از فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب اسلامشهر اظهار داشت: تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر چهلمین تصفیه‌خانه دولت یازدهم است و با افتتاح دو تصفیه‌خانه دیگر در روزهای باقی‌مانده دولت، در مجموعه در این دولت 42 تصفیه‌خانه فاضلاب افتتاح شده است.

وی افزود: بیش از 26 درصد کل ظرفیت تصفیه فاضلاب تاریخ کشور در دولت یازدهم اجرا شد و اکنون 46.8 درصد جمعیت شهری کشور از تصفیه خانه‌های فاضلاب بهره‌مند هستند.

وزیر نیرو با بیان اینکه "با اجرای طرح‌های مختلف، در حال حاضر شاخص ایران هم از نظر آب و هم فاضلاب، راضی‌کننده است"، گفت: در کشور و استان تهران شاهد عملکرد خوب شرکت آب و فاضلاب بودیم چرا که در مجموع 10 مدول فاضلاب در 9 شهر به بهره برداری رسیده و اکنون ظرفیت تصفیه فاضلاب به 954 هزار متر مکعب در شبانه‌روز رسیده است که در ابتدای ‌این دولت این ظرفیت حدود 500 هزار متر مکعب بوده است و حدودا دو برابر شده است.

وی ادامه داد: ما در کشوری خشک و نیمه‌خشک زندگی می کنیم که در 15 سال اخیر با خشکسالی دست و پنجه نرم کرده ایم، لذا اهمیت آب برای همه ما روشن است.

چیت‌چیان با بیان اینکه "اهمیت موضوع فاضلاب برای ما به این جهت است که با توسعه صنایع و کشاورزی و توسعه شهرها، می توانیم به جای آب از پساب استفاده کنیم"، گفت: اگر تأسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب نباشد، هر مترمکعب آب آلوده، چهل متر مکعب آب پاکیزه را آلوده می‌کند و مصرف آن در کشاورزی و دامداری، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد، لذا باید در این زمینه مراقبت کنیم و اگر بتوانیم فاضلاب را جمع‌آوری و به صورت اصولی مصرف کنیم از آلودگی محیط زیست جلوگیری می‌کنیم.

این عضو کابینه دولت خاطرنشان کرد: با جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه آن ضریب امنیت بهداشتی جامعه افزایش می‌یابد، همچنین از پساب پس از تصفیه به عنوان منابع آبی می‌توان بهره برد.
نظرات بینندگان