arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۷۲۴
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۱ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۶

شی جینپینگ: هیچ کس نمی‌تواند پکن را وادار به چیزی کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس‌جمهوری چین امروز (سه‌شنبه) به مناسبت نودمین سالروز تاسیس ارتش آزادی‌بخش خلق کره گفت، پکن عاشق صلح است اما هرگز در دفاع از حق حاکمیت خود سازش نخواهد کرد.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ گر چه شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در سخنرانی در "تالار بزرگ خلق" به هیچ یک از مناقشه‌های ارضی اشاره مستقیمی نداشت و تلاش می‌کرد تا اطمینان دهد که نیات چین صلح‌طلبانه است اما همچنین این مساله را منتقل کرد که نمی‌توان چین را ترساند.

 رهبر چین گفت: مردم چین صلح دوست هستند. ما هرگز به دنبال تخاصم و یا توسعه‌طلبی نبوده‌ایم اما اعتماد قدرت شکست تمام دشمنان را داریم. هرگز به هیچ فرد، سازمان و یا حزب سیاسی اجازه نمی‌دهیم هیچ بخشی از اراضی چین را در هیچ زمانی و به هیچ نحوی، جدا کند. هیچ‌کس نباید از ما انتظار داشته باشد که میوه مسمومی که برای تمامیت ارضی، امنیت و یا منافع ما مضر است،‌ قورت دهیم.

شی جینپینگ افزود: هیچ کس نمی‌تواند چیزی را به پکن تحمیل کند هر چیزی که حاکمیت، امنیت و منافع آن را تهدید کند.

او در سالروز تاسیس ارتش آزادی‌بخش خلق کره تاکید کرد، حزب حاکم پس از پنج سال کار مداوم با موفقیت ساختار سازمانی و قدرت و نیز وجهه عمومی خود را بازنگری کرده است. طی این سال‌ها، کمپین ضد فساد گسترده شی جینپینگ بسیاری از افسران ارشد ارتش چین را هدف گرفته است.

رئیس‌جمهوری چین بار دیگر با تاکید بر "رهبری قاطع" بر ارتش گفت: برای ایجاد ارتشی قدرتمند، ما باید بی‌طرفانه به رهبری مطلق حزب بر نیروهای مسلح احترام بگذاریم و اطمینان حاصل کنیم که ارتش خلق همیشه از حزب پیروی می‌کند."

او با یادآوری نقل قولی از مائو تسه‌تونگ، رئیس سابق حزب کمونیست چین (بنیانگذار چین مدرن) گفت: "اصل ما این است که حزب اسلحه را اداره می‌کند و هرگز نباید به اسلحه اجازه داد که حزب را اداره کند."

شی جینپینگ افزود: "ارتش خلق باید به اندازه کافی برای تغییر و ابتکار شجاعت به خرج دهد و هرگز خسته یا دچار رکود نشود."

روزنامه دولتی "چاینا دیلی" هم به نقل از وزیر دفاع چین در رابطه با تایوان نوشت: ارتش چین مطمئن، آماده و مجهز است تا از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشور دفاع کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان