arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۱ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۶

ترامپ بزودی تحریم های روسیه را امضا می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که با وجود نگرانی هایی که ترامپ در مورد لایحه تحریم های اخیر علیه روسیه دارد اما بزودی آن را امضا خواهد کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، مایک پنس که در ادامه سفر اروپایی خود از کشور گرجستان دیدار می کند روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که ترامپ هنوز در مورد لایحه تحریم های جدید علیه روسیه دچار نگرانی است.

سنای آمریکا هفته گذشته مجموعه تحریم های تازه ای را علیه روسیه به تصویب رساند که به وضوح با ناخرسندی رئیس جمهوری آمریکا مواجه شده است.

روز بعد از تصویب این لایحه ترامپ در یک گفت وگو اظهار کرد که باب کورکر سناتور جمهوریخواه ایالت تنسی و یکی از طراحان این مجموعه تحریم ها در دیداری با او گفته است که این مجموعه مورد رضایت شخص او نیز نیست و تغییراتی در آن داده خواهد شد.

به هر حال این مجموعه که در آن هرگونه دخالتی از سوی رئیس جمهوری آمریکا به منظور تخفیف این مجازات ها، مگر با مجوز کنگره این کشور، منع شده روز پنجشنبه گذشته با 98 رای موافق به تصویب نهایی سنای آمریکا رسید و روز بعد به روی میز ترامپ رفت که او تا کنون از امضا کردن آن خودداری کرده است.

در همین حال سران کرملین روز جمعه گذشته در واکنش به این تحریم ها از سه کنسولگری آمریکا در این کشور خواست از کارکنان خود بکاهند و پوتین رئیس جمهوری روسیه هم در پی این فرمان در روز یکشنبه اعلام کرد که با بالغ بر 755 تن از کارکنان و دیپلمات های آمریکایی را به کشورشان خواهد فرستاد.
نظرات بینندگان