arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۵ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶

بیمه دی سرمایه گذاری کلانی بر روی استارتاپ ها خواهد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : بیمه دی سرمایه گذاری کلانی بر روی استارتاپ ها خواهد کرد
آسیا: بیمه دی اعلام کرد بر روی راه حل های مبتنی بر فناوری اطلاعات در حوزه بیمه ای سرمایه گذاری کلانی کرده است.

سید مجید بختیاری مدیرعامل بیمه دی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران در خلال بیست و سومین دوره نمایشگاه الکامپ با بیان این که صنعت بیمه برخلاف دیگر حوزه ها برای تلفیق با فناوری اطلاعات حرکت کندتری در کشور داشته است اظهار داشت: بیمه دی به عنوان پیشرو در بحث ورود به سازو کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات ،سرمایه گذاری بالایی رو در این زمینه انجام داده ایم و بنا بر اهمیتی که به بحث فناوری اطلاعات قائل هستیم ردیف بودجه ای را برای این مهم مصوب کرده ایم.

وی افزود: نمایشگاه الکامپ خوشبختانه هر ساله روند روبه رشدی را دارد و این رشد ،شرکت های بیمه ای را مجاب به استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و همچنین استفاده از پتانسیل های استارتاپ های این حوزه خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت بیمه دی در ادامه این نشست گفت: بیمه یک فعالیت فرایندی و محاسباتی است و ورود فناوری اطلاعات به آن مستلزم زیرساخت هایی است که توانایی اجرای ایده ها و خدمات آنلاین را تسهیل کند. به دلیل بحث محاسباتی ،مالی و فرایندی درهای شرکت های بیمه به روی فناوری اطلاعات به سختی باز می شود اما بیمه دی به عنوان یکـ شرکت بیمه ای پیشرو این حوزه سرمایه گذاری خود را از چندی قبل آغاز کرده است و بر مبنای سیاست های پیش رو از استارتاپ های فعال در این حوزه حمایت می کند.
 
وی با بیان این که ورود استارتاپ ها و خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات در حوزه بیمه به دلیل زیرساخت های کنونی تا کنون محقق نشده است گفت: فاز اول سرمایه گذاری بیمه دی بر روی طراحی نرم افزار هسته خدمات بیمه انجام شده است. متاسفانه نرم افزار مرکزی شرکت های بیمه به دلیل فرسودگی و عدم بروز رسانی با فضای فناوری اطلاعات امروزی ،پتاسیل افزودن خدمات آنلاین را نداشته است .

بختیاری ادامه داد: امروزه در دنیای مدرن خدمات بیمه ای موازی با دیگر صنایع و حوزه های خدماتی و مالی دیگر همکاری تنگاتنگی را با تکنولوژی های روز و فناوری اطلاعات دارند و به همین دلیل است که ارزش افزوده بالایی را به مخاطبان خود ارائه می کنند.

وی در این باره افزود: خدماتی مانند ورود اینترنت اشیاء و وجود اپلیکیشن های فراوان خدماتی به حوزه بیمه ورود پیدا کرده اند. امروزه بیش از ۱۰ ترند در دنیا برای صنعت بیمه وجود دارد که حداقل ۵ مورد را می توان به کشور تعمیم داد اما شرط و الزام ورود ایده های مبتنی بر وب و همچنین تولید ارزش افزوده برای بیمه گذارها ایجاد زیرساخت فناوری اطلاعات در صنعت بیمه ای کشور است.

مدیرعامل این شرکت بیمه ای تاکید کرد: بیمه دی به عنوان پیشرو در فناوری اطلاعات در صنعت بیمه ای کشور این حرکت را شروع کرده است و علاوه بر سرمایه گذاری وسیع در بخش زیرساخت امیدوار به همکاری با استارتاپ های حوزه بیمه هستیم.

در ادامه این نشست مطبوعاتی احمدی معاون برنامه ریزی و تحول بیمه دی با بیان این که در حوزه بانکداری اغلب فعالین این حوزه با مفهوم فینتک آشنایی دارند اما در صنعت بیمه اینشورتک در کشور به یک واژه ناآشنا تبدیل شده است و دلیل آن عدم ورود شرکت های بیمه ای به بحث فناوری اطلاعات است.

در این نشست همچنین کرمی مدیر طرح تحول این شرکت بو آقای مهدی مدیر روابط عمومی شرکت دی نیز حضور داشتند و پاسخگوی سئوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه بودند. 
نظرات بینندگان