arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۹۸۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۶ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶

۶۰ هزار نفر در سطح کشور به بیماری ام.اس مبتلا هستند

رئیس انجمن بیماران ام.اس گفت: در حال حاضر در سطح کشور ۶۰ هزار نفر به بیماری ام.اس مبتلا هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس انجمن بیماران ام.اس گفت: در حال حاضر در سطح کشور ۶۰ هزار نفر به بیماری ام.اس مبتلا هستند.

به گزارش انتخاب، محمدعلی صحرائیان بعد از ظهر امروز در همایش ملی انجمن ام.اس در سالن کنفرانس بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر آمار مبتلایان به بیماری ام.اس در سطح کشور به 60 هزار نفر رسیده که انتظار ما از مسئولان و متولیان مربوطه این است که این بیماری را در بین گروه بیماری‌های خاص قرار دهند.

وی افزود: با توجه به این که این آمار متاسفانه در سطح کشور بالاست بنابراین بهره‌مندی از امکانات و تجهیزات لازم در این زمینه حائز اهمیت بسیار است تا بتوانیم با زیرپوشش قرار دادن این بیماران حمایت‌های همه‌جانبه‌ای از مبتلایان به این بیماری داشته باشیم و مطالبات آن‌ها را تا حد امکان برطرف کنیم.

رئیس انجمن بیماران ام.اس گفت: متاسفانه درمان این بیماری مستلزم تخصیص هزینه‌های بالاست که برخی از بیماران به دلیل کمبود مالی نمی‌توانند از پس مخارج خود برآیند که امیدواریم در این زمینه بتوانیم به تمامی اهداف خود در این راستا دست یافته و شاهد بهبود وضعیت موجود باشیم.

صحرائیان بیان کرد: ارائه آموزش‌های لازم به بیماران مبتلا به این بیماری نیز از مهم‌ترین مواردی است با هدف حمایت روحی آنان در نظر گرفته شده و نیاز است در این زمینه اقدامات لازم و اساسی مبنای کار قرار داده شود تا در مسئله مربوط به ویزیت بیماران فاصله بین بیمار و پزشک کم شود و از لحاظ عاطفی مشکلی برای آنان به وجود نیاید.

وی تصریح کرد: در سراسر جهان دو میلیون نفر به این بیماری مبتلا هستند که عوارض مهم آن تخریب موقتی غلاف عصبی در ناحیه خاصی از مغز است که می‌تواند عملکرد آن ناحیه از مغز را به طور گذرا مختل کند و دلیل این تخریب گذرا احتمالا ایجاد التهاب در آن ناحیه است که با فروکش کردن التهاب و بازسازی غلاف عصبی، کارکرد مغزی دوباره احیا می‌شود.
نظرات بینندگان