arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۶

بروجردی: آمریکا در تحمیل انزوا برای جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان شکست خورده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم باید از تمامی ظرفیت‌هایش برای حل مشکلات مردم استفاده کند گفت که تقابل با آمریکا و نظام سلطه جهانی در کنار حمایت و دفاع از محرومان و مستضعفان یک اصل و رویکرد در نظام جمهوری اسلامی است که انتظار می‌رود دولت در چهار سال آینده آن را با قاطعیت و جدیت دنبال کند.

به گزارش انتخاب به نقل زا ایسنا، علاءالدین بروجردی ، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) گفت: مقام معظم رهبری در این مراسم سه جهت‌گیری‌ و اولویت مهم را برای دولت دوازدهم مطرح کردند. نصایح و توصیه‌های کاربردی که اجرای آن می‌تواند راهگشای دولت در  چهار سال آینده باشد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر پرداختن به مشکلات مردم به عنوان جهت‌گیری اول گفت: توجه به مشکلات اقتصادی اولین محور مورد تاکید مقام معظم رهبری برای دولت دوازدهم بود که امیدواریم در چهار سال آینده شاهد تحولی در این باره باشیم. مشکلات مردم واقعیت امروز جامعه است که دولت باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌های خود و نظام برای حل این مشکلات اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

بروجردی با بیان اینکه تعامل گسترده با دنیا جهت‌گیری دوم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب برای دولت دوازدهم بود، گفت: جوهره گسترش رابطه با دنیا حرکات ضد تحریمی‌ است. ایشان در این باره بارها تاکید داشتند که نباید با تعداد محدودی از کشورها رابطه داشت و باید ارتباطات را با کشورهای زیادی گسترش داد. این سیاست نظام است که انتظار می‌رود دولت دوازدهم آن را در چهار سال آینده ادامه دهد.

وی با اشاره به حضور حدود ۹۰ هیات خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهور گفت: حضور حدود ۹۰ هیات از کشورهای خارجی در مراسم تحلیف، نشان می‌دهد که آمریکا در تحمیل انزوا برای جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان شکست خورده است. اکنون ایران با ارتباطات گسترده جهانی منزلت بسیار خوبی در سطح دنیا دارد که باید این سیاست با جدیت بیشتری در چهار سال پیش رو ادامه پیدا کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس داشتن صلابت و قدرت در برابر سلطه طلبی را به عنوان سومین جهت‌گیری مقام معظم رهبری برای دولت دوازدهم خواند و افزود: تقابل با آمریکا و نظام سلطه جهانی اولویت دیگر دولت دوازدهم به عنوان یک اصل در نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود. این اصلی فراموش نشدنی است و هیچگاه کم رنگ نمی‌شود.

بروجردی ادامه داد: بر اساس همین اصل ما سیاست حمایتی خود از مستضعفان در دنیا را ادامه می‌دهیم و از حقوق محرومان دفاع کرده و در مقابل مستکبران ایستادگی می‌کنیم. اهدافی که به صراحت در قانون اساسی به آن اشاره شده است.

به گفته وی آمریکا در طول سالیان متمادی دشمنی‌اش را با ایران نشان داده، رویکردی که آخرین نمونه آن را می‌توان در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و ممانعت از اجرای برجام به وضوح مشاهده کرد.

بروجردی توضیح داد: برجام توافقی است که هفت کشور آن را امضا کرده و به تایید شورای امنیت رسیده است. اکنون نیز شش کشور آن را اجرا می‌کنند،‌ اما آمریکا با این توافق مخالفت کرده و نه تنها از انجام تعهداتش سر باز می‌زند که برجام را با اعمال تحریم‌هایی نقض کرده است.

وی با تاکید بر اینکه برخورد قاطع همراه با جدیت حق ملت ماست، گفت: آمریکا در طول‌ سال‌های بعد از انقلاب علیه جمهوری اسلامی رویکردهای خصمانه‌ای داشته است که آخرین نمونه آن در برجام بوده است. طبیعتا ما چنین اقداماتی را برنمی‌تابیم که در همین راستا مجلس یک فوریت طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه را با رای قاطع به تصویب رساند و کمیسیون امنیت ملی نیز کلیات آن را تصویب کرد. قرار است هفته آینده این کمیسیون وارد بررسی پیشنهادات و جزئیات شود تا در نهایت این طرح به عنوان یک قانون در صحن علنی به تصویب برسد. این اقدام در راستای سیاست‌های راهبردی و استراتژی ایران انجام ‌می‌شود.

نظرات بینندگان