arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۱ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۶

اسرای حزب‌الله آزاد شدند/ تکمیل تبادل اسرا با «جبهة النصره»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عملیات حزب‌الله علیه گروه تروریستی «جبهه النصره» در مرز شرقی لبنان، منجر به پاکسازی ارتقاعات عرسال و آزادی پنج اسیر دربند این گروه تروریستی شد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، با پایان عملیات مقاومت اسلامی لبنان در شرق این کشور، اسرای مقاومت که به اسارت گروه تروریستی جبهه النصره درآمده بودند، آزاد شدند.

مجموعا هشت عضو حزب‌الله به اسارت جبهة النصره در آمده بودند که پنج نفرشان در عملیات جنوب حلب اسیر و سه نفر دیگر در جریان عملیات اخیر اسیر شده بودند.

حزب‌الله با خروج آخرین کاروان حامل عناصر جبهه النصره، «موسی کورانی، احمد مزهر، حسن طه،‌ محمد مهدی شعیب و محمد جواد علی یاسین» را در نزدیکی گذرگاه «السعن» واقع در ریف استان حماه سوریه تحویل گرفت.

عملیات آزادسازی عرسال

حزب‌الله لبنان از 21 ژوئن (31 خرداد) عملیاتی را با هدف پایان داده به حضور گروه تروریستی النصره در شرق این کشور آغاز کرد.

ارتش سوریه و نیروهای متحد آن نیز به موازات ارتش لبنان در این عملیات شرکت کردند و توانستند از سمت سوریه مناطق تحت اشغال جبهه النصره را آزاد کنند.

به دنبال حملات گسترده حزب‌الله لبنان که در همان دو هفته اول عملیات بیش از 60 درصد این منطقه آزاد شد، گروه تروریستی النصره مجبور به عقب نشینی و پذیرش توافق آتش بس شد.

به موجب این توافق که به وساطت هلال احمر و اداره امنیت عمومی لبنان صورت گرفت، جبهه النصره با مذاکره برای خروج از این منطقه موافقت کرد.

عناصر النصره موافقت کردند که در قبال انتقال امن خود به استان ادلب سوریه، منطقه عرسال را تخلیه کرده و اسرای حزب‌الله لبنان را آزاد کند.

در جریان این توافق، 7 هزار و 777 نفر مسلح به همراه خانواده‌های خود از ارتفاعات عرسال خارج شده و با 116 اتوبوس و 17 آمبولانس به استان ادلب سوریه منتقل شدند.

دیروز چهارشنبه شب با خروج آخرین اتوبوس‌های حامل تروریست‌ها و افراد غیر نظامی، ارتفاعات عرسال به طور کامل از وجود تروریست‌های النصره تخلیه شد.

آزادی سه اسیر

پیشتر جبهه النصره، 3 اسیر حزب‌الله را در جریان این توافق آزاد کرد. این 3 اسیر از زمان آغاز عملیات آزاد سازی اخیر در ارتفاعات عرسال و پاکسازی این منطقه، به اسارت این گروه تروریستی درآمده بودند.
نظرات بینندگان