arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۶

26 مرداد جلسه انتخاب نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده 10 تشکیل می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت:‌ جلسه بعدی برای انتخاب یک دبیرکل از احزاب ملی و یک دبیرکل از احزاب استانی برای عضویت در کمیسیون ماده 10 احزاب روز 26 مرداد تشکیل می‌شود.

به گزارش انتخاب، محمد امین رضازاده صبح امروز در جلسه انتخاب یک دبیرکل از احزاب ملی برای عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اظهار کرد: بر اساس مصوبه ای که در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب داشتیم، این جلسه با حضور دو سوم دبیران کل احزاب ملی یعنی با حضور ۱۰۷ دبیر کل رسمیت می یافت که حد نصاب در این جلسه به دست نیامد. ما ۸۲ حزب استانی و ۱۶۵ حزب ملی  در کشور داریم.

وی همچنین ادامه داد: قانون جدید فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی تصریح دارد که یک دبیر کل از احزاب ملی و یک دبیر کل از احزاب استانی به عضویت کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در بیایند. البته این قانون نقاط قوت و اشکالاتی هم دارد که باید با کمک صاحب نظران و خود فعالان حزبی این اشکالات رفع شود اما برای اولین بار است دو نفر از احزاب در عالی‌ترین مرجع صدور مجوز تاسیس فعالیت احزاب و نظارت بر آن‌ها حضور می یابند که احزاب باید از این فرصت به عنوان اولین قدم استفاده کنند.

رضازاده در پایان با اشاره به اینکه در ساعت هشت صبح روز ۲۶ مرداد جلسه انتخاب یک دبیر کل از احزاب ملی و عصر همان روز نیز جلسه انتخاب یک دبیر کل از میان احزاب استان برگزار می‌شود اظهار کرد: در  این جلسه حد نصاب دیگر مطرح نیست و با حضور هر تعدادی از دبیران کل احزاب،  جلسه رسمیت می یابد اما امیدواریم با حضور دبیران کل احزاب، این جلسه با حضور حداکثری برگزار شود.

بر اساس این گزارش دیروز نیز جلسه انتخاب دبیران کل احزاب استانی به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای جلسه تشکیل نشد.

برخی از دبیران کل احزاب دلیل تشکیل نشدن جلسه امروز را ضعف قانون درباره نداشتن حق رای احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ ذکر کردند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان