arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۰

10مجلس عزای أمیرالمؤمنین در مصر برگزارشد

گفته می شود این مراسم توسط گروهی از شیعیان و نیز گروه های صوفی گری و أشراف در مسجد امام حسین (علیه السلام) برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شیعه آنلاین: اخبار رسیده از قاهره پایتخت مصر حاكی از آن است كه مجلس عزا و سوگواری أمیرالمؤمنین علی (علیه السلام) برای اولین بار در قاهره پایتخت مصر به طور رسمی برگزار شد.

گفته می شود این مراسم توسط گروهی از شیعیان و نیز گروه های صوفی گری و أشراف در مسجد امام حسین (علیه السلام) برگزار شد.

در همین راستا "طاهر الهاشمی" پدر معنوی أشراف و دبیركل فرقه هاشمیه طی اظهاراتی در این باره گفت: افراد و چهره هایی از نسل امام علی (علیه السلام) و شیعیان و دوستداران اهل بیت (علیه السلام) به همراه برخی صوفی ها در مسجد امام حسین قاهره گرد هم آمدند و به عزاداری رسمی و آشكار برای علی (علیه السلام) پرداختند.

وی در ادامه افزود: مسجد امام حسین بهترین مكان برای برگزاری این مراسم عزاداری بود زیرا نام این مسجد هم نام فرزند علی (علیه السلام) است. مراسمی كه در آنجا برگزار شد، تفاوتی با دیگر مراسم شیعیان سراسر جهان نداشت.

"طاهر الهاشمی" همچنین گفت: این مراسم روز جمعه برگزار شد زیرا جمعه روز امام مهدی است. 9 مجلس دیگر نیز در قاهره و دیگر مناطق مصر مانند اسكندریه، الغربیه و غیره، در خانه چهره های شیعی، أشراف و صوفی ها برگزار شد.

دبیركل فرقه هاشمیه در پایان گفت: در دوران رژیم سابق مصر، افرادی كه برای برگزاری چنین مراسمی تلاش می كردند، تحت تعقیب قرار می گرفتند و بازداشت می شدند زیرا این كار ممنوع بود.
نظرات بینندگان