arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۷ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۶

آژانس اطلاعاتی کره‌جنوبی از مداخله‌های انتخاباتی‌ خود پرده برداشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آژانس اطلاعاتی کره‌جنوبی اذعان کرد که مقام‌های این آژانس چند سال پیش به نفع دولت محافظه کار وقت این کشور در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری مداخله کرده‌اند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، سرویس اطلاعاتی کره‌ جنوبی پذیرفت که چند سال پیش دست به تلاش‌های گسترده‌ای برای سازماندهی رای دهندگان به نفع پیروزی محافظه کاران در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری این کشور زده است.

چند بازرس درون سازمانی سرویس اطلاعات ملی کره‌ جنوبی تایید کردند که واحد جنگ سایبری این آژانس اقدام به سازماندهی و عملیاتی کردن بالغ بر ۳۰ تیم به مدت بیش از دو سال در آستانه انتخابات‌های سال ۲۰۱۲ کرده بود.

بر این اساس، مقام‌های این آژانس شهروندان فعال در فضای مجازی را به خدمت گرفتند تا آرای رای دهندگان را از طریق مطالبی در فضای مجازی و توئیتر تغییر دهند.

این آژانس اذعان کرده است: این تیم‌ها مسئول انتشار آرای حامی دولت کره‌ جنوبی و مقابله با دیدگاه‌های ضد دولتی و تبلیغ علیه این دیدگاه‌ها و انتشار دهندگانشان به عنوان تلاش حامیان کره شمالی برای اخلال در امور دولتی بوده‌اند. در آن زمان لی میونگ باک محافظه کار رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی بود و در انتخابات دسامبر ۲۰۱۲ همکار او یعنی پارک گئون های پیروز شد.

با این حال پارک گئون های چندی پیش استیضاح شد و رقیب سابق انتخاباتی او مون جائه این توانست به ریاست جمهوری برسد.
نظرات بینندگان