arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۱ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۰

کروز و اژدر جدید ایرانی امروز رونمایی می‌شوند

موشک کروز ایرانی با برد 200 کیلومتر، همچنین یک سامانه بومی اژدر و نوعی از موتور دریایی، سه دستاورد مهم دفاعی ایران است که امروز به مناسبت روز صنعت دفاعی با حضور رئیس جمهور رونمایی خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

موشک کروز ایرانی با برد 200 کیلومتر، همچنین یک سامانه بومی اژدر و نوعی از موتور دریایی، سه دستاورد مهم دفاعی ایران است که امروز به مناسبت روز صنعت دفاعی با حضور رئیس جمهور رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم روز صنعت دفاعی که امروز سه شبه در دانشگاه صنعتی مالک اشتر و با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و برخی مسئولان و مقامات لشکری  در حال برگزاری است، 3 پروژه مهم "موشک قادر"، "سامانه اژدر والفجر" و "موتور دریایی بنیان 1" رونمایی می‌شود.
موشک قادر که به دست متخصصان و کارشناسان صنایع دفاعی ساخته شده از نوع موشک‌های کروز دریایی با برد حدود 200 کیلومتر است که با قابلیت بالای تخریب می‌تواند علیه اهداف دریایی از جمله ناوچه‌ها و ناوهای جنگی و همچنین اهداف ساحلی دشمن مورد استفاده قرار گیرد. ارتفاع پایین قابلیت تخریب زیاد ، وزن و ابعاد کم و دقت بالا از مهمترین ویژگی های این کروز است.
 
سامانه اژدر بومی والفجر نیز که به دست متخصصان صنایع دفاعی ساخته شده با سر جنگی 220 کیلوگرمی توانایی انهدام شناورهای سنگین دشمن را دارد. اژدر والفجر که از شناورهای زیردریایی پرتاب می‌شود، دارای قابلیت عملیات در شرایط ناپایدار جوی و کاربرد در آب‌های کم عمق و عمیق دریا بوده و مجهز به سیستم ایمنی و تسلیح پیشرفته است .
 
این اژدر در فرآیند طراحی و تولید خود انواع آزمایش‌های مهم میدانی ، دریایی شامل تست‌های کنترلی و فرمان‌پذیری و تست‌های دریایی آشیانه‌یابی و تست‌های آشکارسازی را با موفقیت انجام داده است.
 
بر اساس این گزارش، موتور دریایی بنیان 1 دیگر پروژه‌ای است که قرار است توسط رئیس جمهور رونمایی شود که عملیات اجرایی ساخت این موتور در سال 88 توسط سازمان دریایی وزارت دفاع و با هدف تامین نیاز روزافزون نیروی دریایی به این محصول استراتژیک آغاز شده بود.

موتور بنیان 1 در آزمایشات مربوط در توان 850 اسب بخار کلیه مراحل را با موفقیت طی کرد. این موتور از نظر عملکرد در مقایسه با موتورهای خارجی از وضعیت مناسبی برخوردار بوده و نیاز کشور را تامین خواهد کرد.

نظرات بینندگان