arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۵۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۳ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۰

پیغام چاوز به احمدی نژاد: از قذافی حمایت کن

در حالی كه وزارت خارجه مطابق با قانون اساسی باید تابع سیاستهای كلی نظام در حوزه سیاست خارجی كه توسط رهبر انقلاب تعیین می گردد باشد، وزیر فعلی خارجه با ترجیح موضع سكوت توام با نارضایتی محمود احمدی نژاد نسبت به تحولات منطقه، به بازنده بزرگ این اتفاقات تبدیل شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آینده نوشت: در حالی كه وزارت خارجه مطابق با قانون اساسی باید تابع سیاستهای كلی نظام در حوزه سیاست خارجی كه توسط رهبر انقلاب تعیین می گردد باشد، وزیر فعلی خارجه با ترجیح موضع سكوت توام با نارضایتی محمود احمدی نژاد نسبت به تحولات منطقه، به بازنده بزرگ این اتفاقات تبدیل شد.

  از آغاز تحولات منطقه رهبر انقلاب با نام نهادن بیداری اسلامی از قیام مردم در كشورهای عربی حمایت كرده و بر این اساس صداوسیما نیز موظف به حمایت از مردم لیبی گردید و قذافی را دیكتاتور جنایتكار لیبی نام نهاد.

با این وجود دكتر احمدی نژاد كه مطابق با قانون اساسی موظف به تبعیت از سیاستهای كلی نظام در حوزه روابط خارجی می باشد، ابتدا در كنفرانسهای خبری خود حوادث منطقه را توطئه رژیم صهیونیستی توصیف كرد.

ایشان كه درست قبل از وقوع انقلاب در منطقه فرستادگان ویژه ای به یمن و اردن فرستاده بود، حتی پس از دریافت تذكر جدی در این باره از لفظ بیداری انسانی به جای بیداری اسلامی استفاده كرد.

در این شرایط وزارت خارجه كه طبق قانون اساسی باید تابع سیاستهای كلی نظام باشد كه توسط رهبر انقلاب تعیین می شود، همچنان سیاست انفعال و سكوت در برابر حوادث لیبی را اتخاذ كرد و تا كنون كه اكثر قریب به اتفاق كشورهای جهان نسبت به پیروزی انقلاب مردم لیبی اعلام موضع و حمایت كرده اند، وزارت خارجه حتی به رغم صدور بیانیه عملا سیاست سكوت را همچنان ادامه داده است.

هرچند گفته می شود برخی از دوستان نزدیك احمدی نژاد مانند هوگوچاوز، رییس جمهور ونزوئلا با ارسال پیامی گلایه خود را از دولت ایران مبنی بر سكوت در مورد لیبی بیان كرده و خواستار حمایت احمدی نژاد از قذافی شده بودند، اما سیاست دولت مبنی بر سكوت كماكان ادامه یافته است.

هم اكنون در شرایطی كه نخست وزیر تركیه چند روز قبل به اتفاق همسرش به سومالی سفر كرده و رهبری فعالیتهای انسان دوستانه جهان اسلام در سومالی را به عهده دارد، جناب صالحی كه دو ماه بعد از انتخابش به عنوان وزیر خارجه از دستان اسفندیار رحیم مشایی به عنوان چهره سال دیپلماسی ایران جایزه گرفت، تازه در راه سومالی است كه به نظر می رسد وی به جای این سفر باید مسیر خود را به سوی طرابلس تغییر دهد تا جبران خطای فاحش وزارت خارجه درباره لیبی و عدم توجه به موضع نظام و رهبری را با سفر به عنوان اولین وزیرخارجه به طرابلس آزادشده جبران كند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
شریف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
6
12
دولت باید سریعا اعلام موضع کنه و از انقلاب مردمی ملت لیبی حمایت کرده واونها رو به رسمیت بشناسه.
فرشید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
1
1
من در این مورد با دولت موافقم .به نظر من لیبی به بحرانی بزرگ بعد از سرهنگ خواهد رفت
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
0
1
لابد باز هم سکوت سکوت وحدتت بخش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
0
2
آفرین به آینده: حقیقت همین است که نوشتی. کی می خواهند بعضی ها از خواب بیدار شوند.
abcd
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
0
2
هیچی دیگه جمعشون جمع میشه
نظرات بینندگان