arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۳ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۰

گوگل و آسوشيتدپرس دست به دست هم مي دهند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ميرحسين کريمان: اتحاديه فناوري و روزنامه نگاري تشکيل شد!

گوگل، غول جستجوگرهاي اينترنتي و خبرگزاري بلندآوازه آسوشيتدپرس دست به دست هم داده اند تا همگام با گسترش شتابان جامعه اطلاعاتي، نسل تازه اي از روزنامه نگاران را تربيت کنند که مهارت هاي ويژه اي در زمينه رسانه هاي ديجيتال دارند.

در چارچوب اين برنامه که براي روزنامه نگاران آمريکايي طراحي شده، به 6 دانشجوي خوش شانس در مقطع کارشناسي و کارشناسي ارشد براي سال تحصيلي 13 - 2012 بورس تحصيلي 20 هزار دلاري اعطا مي شود تا با استفاده از آن در رشته هايي که روزنامه نگاري، علوم رايانه اي و رسانه هاي نو را به يکديگر پيوند مي دهند، تحصيل کنند.

مديريت اجرايي اين طرح فناوري- آموزشي بر عهده «انجمن خبرهاي آنلاين» گذاشته شده است. اين انجمن، بزرگترين سازمان جهاني روزنامه نگاران ديجيتال به شمار مي آيد.

اين برنامه، دانشجوياني را هدف گرفته است که طرح هاي ابتکاري و نوآورانه براي پيشبرد روزنامه نگاري ديجيتال در سر دارند.

به گفته «سو کراس»، معاون قاره آمريکاي خبرگزاري آسوشيتد پرس، اين خبرگزاري از مدتها پيش به اهميت و قدرت دانش و ابزارهاي مدرن ديجيتال پي برده است و تصميم دارد روزنامه نگاران را به آنها مجهز کند. برنامه بورس تحصيلي که در چارچوب همکاري هاي جاري آسوشيتدپرس با گوگل طرح ريزي شده است، کمک خواهد کرد تا مهارت هاي بنيادي خبررساني در عصر ديجيتال و جامعه اطلاعاتي در نسل تازه اي از روزنامه نگاران ايجاد و پرورش يابد.

يکي از مديران گوگل نيز با اشاره به طرح هاي ابتکاري بسياري از دانشجويان براي تحول فرايند خبر و اطلاع رساني در رسانه هاي نو تأکيد مي کند با پشتيباني درست از چنين دانشجوياني مي توان روزنامه نگاران پيشرويي را تربيت کرد که آينده روزنامه نگاري ديجيتال را رقم مي زنند.
نظرات بینندگان