arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۱ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۰

راه حل هاي عجيب در برگزاري ليگ يک؛ 3 تيم اول به ليگ برتر صعود کنند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رضا خوشنويس

ليگ يک روي هواست. باشگاه هاي بدهکار و پرونده هايشان امان از کميته انضباطي فدراسيون فوتبال بريده اند. ابزار تهديد به تعليق پيش از اين بارها از سوي فدراسيون به کار بسته شد اما چه فايده که ذره اي از انبوه اين دعاوي نکاست و همچنان گروه زيادي از اهالي فوتبال درگير پرونده هاي مالي خود هستند. فدراسيون فوتبال بريده است. فشارها چنان زياد شده که ديگر تاب تحمل آن وجود ندارد. اين گونه است که براي آنها يک اصل تعريف شده و آن اينکه تيمي که پول ندارد اجازه حضور در مسابقات را ندارد.

ورود بدهکاران به ليگ يک در واقع يک معني بيشتر ندارد و آن تلمبار شدن بدهي هاي معوقه روي هم است و اين فقط دردسرهاي فدراسيون را زيادتر مي کند. به ياد بياوريد که سال پيش همين مشکلات مالي بسياري از تيم ها مسابقات را در ميانه هاي فصل با تعطيلي و تعليق مواجه کرد. فدراسيون ديگر نمي پذيرد که به بهانه ضعف مالي ديگران برنامه ريزي اش زير سؤال برود.

با وجود تمام اين مسايل احتمال بر هم خوردن جدول مسابقات ليگ يک هنوز به صورت قطعي اعلام نشده است. در حالي که فرصت زماني زيادي تا شروع مسابقات نمانده و تيم ها در دو گروه قرعه کشي هم شده اند بسياري از تيم ها همچنان با مشکلات عديده خود دست و پنجه نرم مي کنند و از شواهد و قرائن اين گونه برمي آيد که به مسابقات نخواهند رسيد. سياهه اين باشگاه ها چندان هم کوتاه نيست. نساجي اسير اختلاف مالکيتي است و دو تيم همزمان مشغول يارکشي و تمرين است. ابومسلم شرايط نسبتا مشابهي در مشهد دارد و داماش قصد واگذاري تيم هاي ليگ يکي خود را دارد و پيکان بين تهران و قزوين سرگردان است. بسياري از باشگاه هاي ليگ يکي هنوز نتوانسته اند طلبکاران خود را راضي کنند و پرونده هاي آنها در کميته انضباطي مفتوح است.

اين روزها هرکس به اتاق بهروان مسؤول برگزاري ليگ آماتور مراجعه مي کند با ادعاهاي ضد و نقيضي مواجه مي شود؛ از کاهش تيم ها تا 20 تيم تا تک گروه شدن مسابقات. نکته عجيب آخرين ادعايي است که در اين کميته مطرح شده است و آن اينکه 3 تيم اول ليگ يک مستقيما به ليگ برتر صعود مي کنند و تيم هاي سوم تا ششم با 3 تيم آخر ليگ برتر پلي آف برگزار مي کنند تا از بين آنها هم يک تيم ليگ برتري شود. راه حلي عجيب و قريب که اعلام آن مي تواند بلوايي بزرگ توسط قعرنشين هاي ليگ برتر به راه بيندازد. آيا آشفتگي حال حاضر در بدو آغاز مسابقات ليگ يک در طول سال هم ادامه خواهد داشت و اصلا اين مسابقات در موعد مقرر انجام خواهد شد؟
نظرات بینندگان