arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۸ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶

سفیر انگلیس در تهران: حضور هیئتی از انگیس در مراسم تحلیف نشانگر حمایت از اجرای برجام است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر انگلیس در ایران گفت: حضور در مراسم تنفیذ و تحلیف دکتر روحانی باعث افتخار برای من بود.

به گزارش انتخاب، نیکلاس هاپتون در دیدار با استاندار گیلان، با ابراز خرسندی از سفر به گیلان، گفت: حضور هیاتی از انگلیس برای حضور در مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور نشان دهنده‌ پیشرفت در روابط دو کشور و حمایت کامل کشور انگلیس از اجرای برجام است.

وی به ابراز تمایل خود مبنی بر سفر به تمامی استان‌های کشور، دیدار با دولت مردان و گسترش ارتباط با آنان اشاره و خاطرنشان کرد: علاقمندم تا در هر کجای ایران که بشود سطح روابط را با انگلیس افزایش دهم و از اینکه امروز در رشت هستم بسیار خرسندم.

سفیر انگلیس در ایران چای را یکی از نقاط مشترک گیلان و انگلیس عنوان کرد و متذکر شد: کشور انگلستان در زمینه انرژی‌های نو و توربین‌های بادی بسیار فعال است و آمادگی همکاری خود را در این زمینه اعلام می‌کنیم.

هاپتون با قدردانی از استاندار گیلان در خصوص تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این استان گفت: بسیاری از شرکت های انگلیسی پس از توافق برجام تمایل به بازگشت به بازار ایران را دارند و در این خصوص گیلان یکی از مکان‌های اولویت‌دار برای این شرکت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه علاقمند به آشنایی بیشتر با قابلیت‌های گیلان هستم، گفت: امیدوارم با گسترش مذاکرات سطح تبادلات را با این استان در زمینه‌های مورد علاقه ای که از سوی گیلان اعلام می‌شود افزایش دهیم.

سفیر انگلیس در ایران عنوان کرد: این دیدار می تواند سرآغاز یک دوره جدید برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی باشد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه این دیدار در زمانی که دولت جدید کار خود را آغاز کرده و در حال تعامل با دنیا است شکل گرفته است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان